Uit het archief

Uit het archief: Someren 1 – landskampioen PSV in 2004

17 april 14:45  In de serie 'Uit het archief' duiken Gerard Slegers en Toon van Maris in het clubarchief om interessante, opmerkelijke of verloren gewaande wetenswaardigheden uit de historie van SV Someren te belichten. Deze keer aflevering 28. (Alle eerdere afleveringen zijn op deze website terug te vinden via Nieuws - Uit het archief)meer »

463x gelezen

Uit het archief: Overleden Kees Rijvers was in 1985 bijna trainer van SV Someren

5 maart 20:00  Op 97-jarige leeftijd overleed deze week Kees Rijvers. De geboren Bredanaar speelde o.a. bij NAC, Feyenoord en Saint-Etienne en was een succesvolle voetbaltrainer, eerst bij FC Twente en later bij PSV. Van 1981 tot 1984 had hij als bondscoach het Nederlands elftal onder zijn hoede. Wat bijna niemand weet, is dat hij een jaar later gevraagd werd om SV Someren te coachen. meer »

385x gelezen

Uit het archief: de jeugdteams van 1983-1984

7 februari 16:00  In april 2024 bestaat SV Someren tachtig jaar. Momenteel heeft onze vereniging ruim 1500 leden, maar veertig jaar geleden was het ledenaantal nog niet de helft. In deze 26ste aflevering aandacht voor onze 22 jeugdteams in het jubileumjaar 1984.meer »

838x gelezen

Uit het archief: de seniorenteams van 1984

10 januari 8:45  In april 2024 bestaat SV Someren tachtig jaar. Momenteel heeft onze vereniging ruim 1500 leden, maar veertig jaar geleden was het ledenaantal beduidend minder groot. In de komende afleveringen aandacht voor alle (team)foto’s van onze leden in het jubileumjaar 1984. meer »

743x gelezen

SV Someren speelde in 2001 voor de eerste keer tegen landskampioen PSV

15 november 9:15  (Alle andere afleveringen zijn op deze website terug te vinden via Nieuws - Uit het archief) In 2001 vierde de gemeente Someren dat het 700 jaar een eigen dorpsbestuur had. In dat kader organiseerde SV Someren een aantal activiteiten, waaronder het spelen van een wedstrijd tegen een gerenommeerde Betaald Voetbal Organisatie. Bekende clubs als Anderlecht en Feijenoord konden niet voldoen aan dat verzoek, maar landskampioen PSV werd bereid gevonden om zijn oefencampagne in Someren te starten. Een comité onder voorzitterschap van Hans Geers zette een strakke organisatie neer, zodat enkele duizenden toeschouwers de wedstrijd zonder problemen zouden kunnen bezoeken. meer »

646x gelezen

Uit het archief: De oprichting van Sportvereniging Someren

4 september 19:00  In de 23ste aflevering van 'Uit het archief' besteden onze archiefmedewerkers deze keer aandacht aan: De oprichting van Sportvereniging Someren meer »

557x gelezen

Uit het archief: Somerense jeugdkampioenen van 1991-1998

11 mei 20:00  In de serie 'Uit het archief' besteden we deze keer aandacht aan de kampioensteams bij de jeugdafdeling van 1991 t/m 1998. Wie nog originele of digitale foto’s van jeugdteams uit die periode heeft; we ontvangen ze graag via [email protected] of [email protected]meer »

972x gelezen

Uit het archief: Somerense jeugdkampioenen van 1975 t/m 1990

28 maart 21:00  In de serie 'Uit het archief' besteden we deze keer aandacht aan de kampioensteams bij de jeugdafdeling van 1975 t/m 1990. Wie nog originele of digitale foto’s van jeugdteams uit die periode heeft; we ontvangen ze graag via [email protected] of [email protected]meer »

1346x gelezen

Ga naar archief