PV 't Ackertje

ackertje.jpg

Jeu de Boules afdeling van S.V. Someren .

Algemene informatie

Eind 1999 werd tijdens een koffiepauze van de VUT-ploeg van SV. Someren het idee geopperd om een Jeu de Boules baan aan te leggen. Daar werd positief en enthousiast op gereageerd. Het Hoofdbestuur van SV. Someren ging ook akkoord onder enkele voorwaarden.

Binnen enkele maanden werd op een verwilderde plek achter de kleedlokalen een mooie buiten accommodatie gerealiseerd die momenteel bestaat uit 8 banen met rondom banken, een ruim terras, opslagruimte en een knus paviljoen met toilet en keuken met koud en warm water. Ook is de accommodatie voorzien van een goede, functionele verlichting. Het geheel is omzoomd met een mooie begroeiing van planten en bomen. In de zomer maanden, van april t/m september, houden wij hier op donderdagmiddag vanaf 13.30 uur onze activiteiten waaronder een zomercompetitie, eventuele Mini-Mix toernooien en uitwisselingen met andere verenigingen uit de regio.

Met J.B.C. Asten hebben wij een zeer goede vriendschappelijke band. Zij beschikken midden in Asten over een prachtige binnen- en buitenaccommodatie. In de wintermaanden, van oktober t/m maart, maken wij daar op donderdagmiddag vanaf 13.30 uur gebruik van voor onze winteractiviteiten, zoals een wintercompetitie.

Zo zijn we dus het gehele jaar door lekker bezig met petanque, een balsport vanuit Frankrijk, die hier in Nederland vaak Jeu de Boules wordt genoemd. Jeu de Boules is echter een verzamelnaam voor meerdere basis spelen. Petanque is dus het meest bekend en in deze tijd van meer vrije tijd een mooie invulling, waarmee tot op hoge leeftijd kan worden doorgegaan en die je in contact brengt met andere mensen.

Vanwege de ligging op sportpark “de Potacker” werd als verenigingsnaam gekozen voor PV ’t Ackertje en voor de herkenbaarheid spelen wij in een eigen verenigingstenue met de kleur blauw. Onze vereniging bestaat momenteel uit 42 leden, waarvan 37 spelende leden. Gezien de leeftijdsopbouw van onze leden zijn wij dringend op zoek naar nieuwe leden vanaf ongeveer 50 jaar.

JAARLIJKSE CONTRIBUTIE/BIJDRAGE PER PERSOON:

Voor degenen die lid of donateur van S.V. Someren zijn bedraagt deze €20,-- .
Voor degenen die geen lid of donateur van S.V. Someren willen zijn bedraagt deze €40,--.

Hebt u belangstelling, kom gerust eens kijken of mogelijk meedoen op onze clubmiddag op donderdag. U bent van harte welkom.

Ook kan men inlichtingen verkrijgen bij:

Ton Uitdehaag voorzitter 06-28045231
Gerard van de Ven secretaris 06-44513970