Normen & Waarden

Alcoholcontrole

15 november 18:45  Op zondag 24 september jl., kermiszondag, werd er door leden van de Commissie Normen en Waarden een alcoholcontrole gehouden. De ‘lagere elftallen’ die een uitwedstrijd speelden, namen daar actief aan deel. Geen enkele chauffeur had teveel alcohol in zijn of haar bloed. Eén deelnemer, die niet achter het stuur zat, scoorde 87 promille! Als je dan betrapt wordt, krijg je een rijverbod. Want 0,5 promille is immers de grens. En voor beginnende bestuurders gelden nog zwaardere richtlijnen. meer »

Normen en Waarden: Ouder(s) en voetbal

9 mei 17:00  In dit artikel worden drie invalshoeken gebruikt. De ouders, en ook andere supporters, kunnen een positieve instelling hebben. Ze kunnen ook vrij neutraal reageren op het spelgebeuren en hun kinderen. En tenslotte is er, helaas, ook een negatieve houding mogelijk.meer »

Normen & Waarden: voetbal en pesten

15 februari 9:00  Deze keer een wat langer artikel. Het is zo uitgebreid omdat het één van de meest vervelende onderwerpen is en helaas komt het nog te vaak voor. Als je het te lang vindt dan kun je er natuurlijk niet aan beginnen. Maar je kunt het artikel ook in delen lezen, stukken overslaan of juist herlezen, het geheel downloaden, verbanden zien met je eigen leven, verbanden ontdekken met de groep die je begeleidt, enz. Omdat het geheel betrekking heeft op het voetbal, gebruik ik het woord ‘speler’. Van de mini’s tot en met de veteranen. Vanwege de leesbaarheid wordt ‘hij’ gebruikt maar de meiden en vrouwen van SV Someren kunnen net zoveel herkennen als de jongens en de mannen. meer »

Uitvoering ‘Dat schiet lekker op zo!’ bij SV Someren

10 november 19:45  Op vrijdag 4 november werd de humoristische theatervoorstelling ‘Dat schiet lekker op zo!’ opgevoerd in de kantine op de Potacker. De voorstelling werd verzorgd door Stichting Positief Coachen, en ging over een coach die een positievere aanpak probeert bij de jeugdige sporters die hij onder zijn hoede heeft, waaronder zijn eigen zoon.meer »

Aankondiging jaarlijkse fietscontrole!

26 oktober 19:00  De nachten worden weer langer, regen en wind kortom het is weer belangrijk om goed gezien te worden. Daarom organiseert de Commissie Normen en Waarden in samenwerking met Veilig verkeer Someren de jaarlijkse fietscontrole. Op maandag 31 oktober en dinsdag 1 november zullen de fietsen weer gecontroleerd worden op de verlichting. Een goed voor- en achterlicht op de fiets zorgt in het donker voor een kwart minder verkeersongelukken. Voor een paar euro heb je al een goede verlichting, zorg er dus voor dat deze tip top in orde is. De Commissie Normen en Waarden

Column Normen en Waarden

2 juli 13:15  ‘Heb je nog één wens? ‘Ja, ik hoop dat ik mijn zestiende verjaardag mag vieren’. ‘Daar kan ik helaas niet voor zorgen. Nou, sterkte dan en nogmaals bedankt voor je fijne aanwezigheid in mijn lessen’. Hij gaf me een hand en de vingers voelden aan al harde botjes met vel. Hij keerde me zijn rug toe en keek nog één keer om. Zonder te lachen. Er viel niets te lachen.meer »

Agressie, grensoverschrijdend gedrag en reacties

17 februari 20:15  Zojuist heb ik het boek ‘Het agressieparadijs’ naast me neergelegd. De ondertitel luidt ‘Wat we moeten doen om de verhuftering in Nederland te stoppen?’. In dit artikel wil ik me richten op een variatie: ‘Wat kunnen we doen om agressie op De Potacker te voorkomen en hoe kunnen we reageren als agressie zich voordoet?’. Het verzoek komt deze keer van Carola Kessels.meer »

Normen en Waarden: Voetbal en besturen

11 november 19:45  Een voetbalvereniging heeft besturen nodig want een club moet immers in de juiste richting varen. Je kunt zo’n club vergelijken met een groot schip dat vaart en vaart en de vaart erin houdt. Tijdens mijn studie bestuurskunde aan de universiteit van Sterksel werd steeds uitgegaan van maar twee mogelijkheden van besturen.meer »

Ga naar archief

SV Someren 1