Uit het archief: Overleden Kees Rijvers was in 1985 bijna trainer van SV Someren

5 maart 2024 20:00

Op 97-jarige leeftijd overleed deze week Kees Rijvers. De geboren Bredanaar speelde o.a. bij NAC, Feyenoord en Saint-Etienne en was een succesvolle voetbaltrainer, eerst bij FC Twente en later bij PSV. Van 1981 tot 1984 had hij als bondscoach het Nederlands elftal onder zijn hoede. Wat bijna niemand weet, is dat hij een jaar later gevraagd werd om SV Someren te coachen.

In 1985 wist onze vereniging landskampioen Feyenoord naar Someren te halen voor een oefenduel. Kees Rijvers werd benaderd om Someren tijdens die wedstrijd als coach bij te staan. Waarom dat niet doorging, legt Rijvers uit in onderstaande brief.

1985_Feijenoord_Kees_Rijvers_bijna_coach_SV_Someren_a.jpg
1985_Feijenoord_Kees_Rijvers_bijna_coach_SV_Someren_b.jpg