Uit het archief: Someren 1 – landskampioen PSV in 2004

17 april 2024 14:45

In de serie 'Uit het archief' duiken Gerard Slegers en Toon van Maris in het clubarchief om interessante, opmerkelijke of verloren gewaande wetenswaardigheden uit de historie van SV Someren te belichten. Deze keer aflevering 28. (Alle eerdere afleveringen zijn op deze website terug te vinden via Nieuws - Uit het archief)

2004 Someren 1 – landskampioen PSV

Het zal niet lang meer duren voordat PSV dit jaar vroegtijdig landskampioen wordt. Twintig jaar geleden werden de Eindhovenaren ook kampioen en speelden ze in de voorbereiding op het nieuwe seizoen een oefenwedstrijd tegen Someren. Op 17 juli 2004 was PSV voor de tweede keer te gast op sportpark De Potacker. In dit geval vanwege het zestigjarig bestaan van onze vereniging. Het oefenduel werd geleid door scheidsrechter Jos Sauvé met assistentie van John Hurkmans en Willie v.d. Boogaert.

200401.jpg
Voorafgaand aan de wedstrijd SV Someren-PSV, werd er druk gespeculeerd over de opstelling.

200402.jpg

200403.jpg
 Achter v.l.n.r.: Alex Rodrigues Diaz, Michael Lamey, Diëgo Spetgens, Erik van Lieshout, Toon van Seggelen, Jan Vennegoor of Hesselink, Paul Geevers, Nicky Meeuws, Theo Lucius, Antoine Krol, John de Jong, John Hurkmans, Jos Sauvé, Willie van den Boogaert, Ronny van de Voort, Rob van Otterdijk, Mark van Bommel, Eddy van Tulden, Tim van Seggelen, Edwin Zoetebier, Csaba Fehér, Hein Poell. Voor v.l.n.r.: Herman Kuijpers, Coen Mulder, Adil Ramzi, Ties Steenstra, Ibrahim Afellay, Dirk Wijnen, René Jansen, Foxy, Jurgen Colin, Twan Relou, Harld Relou en Rick Schweren.

200404.jpg
Onder zomerse weersomstandigheden waren de vele toeschouwers er getuige van dat een piepjonge Ibrahim Afellay zijn opwachting maakte bij PSV.

200405.jpg
PSV’er Theo Lucius in duel met René Jansen en Nicky Meeuws daarachter. Links op de achtergrond Gerald Sibon en Diëgo Spetgens.

200406.jpg
Someren slaagde er als eerste amateurclub in om PSV in de voorbereidingsperiode een tegendoelpunt te bezorgen. Bij een stand van 0-8 ontdeed Ties Steenstra zich van twee PSV’ers. Met een hard en droog schot schoot hij de 1-8 binnen, een doelpunt dat uiteraard uitbundig gevierd werd.

200407.jpg
Jan Vennegoor of Hesselink controleert de bal. Erik van Lieshout, Rob van Otterdijk, Ronny van de Voort  en Ibrahim Afellay kijken toe.

200408.jpg
Na afloop van de wedstrijd was er tijd voor handtekeningen. Rechts op de voorgrond junior Oelse Venhuizen en PSV’er Michael Lamey.

200409.JPG

200410.jpg