Clubhistorie

Onze vereniging werd opgericht tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog, op 27 april 1944.

In 1945 kreeg de vereniging officiële erkenning van de KNVB. Er werd gestart in de tweede klasse afdeling Noord-Brabant en in 1947 volgde promotie naar de eerste afdelingsklasse. In 1957 kwam Someren voor het eerst uit in de vierde klasse KNVB. Vanaf 1985 gingen de sportieve prestaties met sprongen vooruit.

In 1994, het gouden jubileumjaar, promoveerde Someren 1 voor het eerst in de geschiedenis naar de eerste klasse KNVB. Vanaf 1996 speelde Someren in de top van de tweede klasse, waarin het in 2002 ongeslagen kampioen werd. Vanaf dat jaar speelde ons 1e elftal in de eerste klasse D van district Zuid II tot 2009-2010. In het seizoen 2010-2011 speelde het 1e elftal in de tweede klasse H en promoveerde opnieuw naar de eerste klasse. In het seizoen 2011-2012 promoveerde het vaandelteam voor het eerst in de clubhistorie naar de hoofdklasse B, Zuid 2. Na een jaar in de hoofdklasse te hebben gespeeld kwam het vaandelteam in het seizoen 2013-2014 weer terug in de eerste klasse D, zuid 2. Ook in het seizoen 2014-2015, speelde Someren in deze klasse. Na degradatie ging Someren in het seizoen 2015-2016 naar de 2e klasse, zuid 1. Hier wisten ze via de nacompetitie weer te promoveren, zodat ze in het seizoen 2016-2017 in de 1e klasse D uitkwamen. Dit hield echter slechts één seizoen stand. Door deze degradatie komt Someren vanaf seizoen 2017-2018 uit in de 2e klasse F.

Naar aanleiding van 70 Jaar SV Someren in 2014 is door Gerard Slegers onderstaande presentatie samengesteld.
Let op deze presentatie bestaat uit 160 bladzijden, het kan even duren voordat je alles kunt zien maar het is zeker de moeite van het kijken waard!

Klik hier voor de presentatie

SV Someren haalt en betaalt geen spelers en kent al jaren een flinke groei met name bij de jeugdafdeling. We hebben momenteel ca.1300 leden. De verwachting is dat het ledenaantal zich vanaf nu redelijk zal stabiliseren. We beginnen dit seizoen aan de competitie met 68 teams (46 jeugdteams, 15 senioren-, 5 dames-, 1 veteranen- en 1 veterinnen team).

SV Someren 1
Deurne 1