Blogs/column

Agressie, grensoverschrijdend gedrag en reacties

17 februari 20:15  Zojuist heb ik het boek ‘Het agressieparadijs’ naast me neergelegd. De ondertitel luidt ‘Wat we moeten doen om de verhuftering in Nederland te stoppen?’. In dit artikel wil ik me richten op een variatie: ‘Wat kunnen we doen om agressie op De Potacker te voorkomen en hoe kunnen we reageren als agressie zich voordoet?’. Het verzoek komt deze keer van Carola Kessels.meer »

Jan van Vijfeijken, een loyale veteraan

1 februari 14:45  25 jaar sponsor In 1996 werd Jan van Vijfeijken met zijn bedrijf shirtsponsor van de veteranen en dat is hij ruim 25 jaar later nog steeds. Een unicum binnen onze veteranenafdeling. meer »

Normen en Waarden: Voetbal en besturen

11 november 19:45  Een voetbalvereniging heeft besturen nodig want een club moet immers in de juiste richting varen. Je kunt zo’n club vergelijken met een groot schip dat vaart en vaart en de vaart erin houdt. Tijdens mijn studie bestuurskunde aan de universiteit van Sterksel werd steeds uitgegaan van maar twee mogelijkheden van besturen.meer »

Zoiets verwacht je niet... Bedankt SV Someren!

20 juli 20:00  Twee weken met goede bekenden op vakantie in het Moezelgebied stond het water tot aan mijn lippen (boven de lippen), dus was er tijd voor een stukje te schrijven voor de kleine vriendjes, de Mini's van SV Someren.meer »

Normen en Waarden: Voetbal en emoties

14 juni 19:45  Sport in het algemeen en voetbal misschien wel in het bijzonder is onder andere zo populair omdat er veel verschillende emoties een rol kunnen spelen. In het algemeen kun je zeggen dat emoties ons wijzen op situaties die van levensbelang zijn of ons op een andere manier raken en ons aanzetten tot acties. meer »

Verloren spelers