Arabella Ganzeman externe vertrouwenspersoon voor SV Someren

29 augustus 2016 21:30

Beste spelers en vrijwilligers van SV Someren,

Vorig jaar werd ik benaderd of ik de rol van externe vertrouwenspersoon voor SV Someren op me zou willen nemen. En dat doe ik graag. Een vereniging met zoveel leden, die het voorkomen van ongewenst gedrag hoog op de agenda heeft staan ondersteun ik van harte.

Graag stel ik mij even voor….
Ik ben Arabella Ganzeman (54 jaar) en ik woon samen met Bert al 28 jaar in Someren. Onze kinderen hebben nooit gevoetbald (zij kozen voor hockey en dans). Ik heb dan ook geen binding met de vereniging en kan onafhankelijk mijn werk doen, en dat is volgens mij goed!
Ik ben bestuurlijk actief geweest bij de Kennedymars, het Jeugdcomité en Stichting Someren Natuurlijk. Ook ben ik vrijwilliger geweest bij Werkgroep Podium in de Ruchte. Nadat ik daar stopte als vrijwilliger, heb ik ca. 7 jaar de functie van externe vertrouwenspersoon voor de Ruchte vervuld.
Ik ben opgeleid als P&O-er, heb ook een achtergrond in de communicatie. Voordat ik ging werken in het primair onderwijs -nu ongeveer 3 jaar geleden - was ik ruim 25 jaar werkzaam bij diverse woningcorporaties in verschillende (leidinggevende) functies. Wil je meer weten? Kijk dan op mijn Linked In-profiel.

Wat ga ik doen?
Vanuit mijn werk weet ik hoe ik tewerk moet gaan wanneer er sprake is van ongewenst gedrag. Samen met de contactpersoon van jullie vereniging (Henk Manders) en de commissie normen & waarden is er een document opgesteld dat voor mij leidraad zal zijn bij mijn werkzaamheden voor de vereniging. Dat wil zeggen de contactpersoon binnen de vereniging is voor jullie het eerste aanspreekpunt. Dit betekent echter niet dat ik voor jullie niet bereikbaar en aanspreekbaar ben. Als er sprake is van ongewenst gedrag en je denkt dat ik daar een rol in kan spelen, neem dan contact met me op. Ik luister en adviseer en indien nodig ga ik samen met je of voor je in de actie! Eenmaal per jaar maak ik een verslag (geanonimiseerd) voor de commissie normen & waarden en het hoofdbestuur. Op deze manier kan de vereniging wellicht ongewenst gedrag voorkomen. Want daar gaat het tenslotte om…dat we op een prettige manier met elkaar omgaan en incidenten proberen te voorkomen!

HARTelijke groet,

Arabella Ganzeman
E-mail [email protected]

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker