Jan van Vijfeijken, een loyale veteraan

1 februari 2022 14:45

25 jaar sponsor
In 1996 werd Jan van Vijfeijken met zijn bedrijf shirtsponsor van de veteranen en dat is hij ruim 25 jaar later nog steeds. Een unicum binnen onze veteranenafdeling.

01_Veteranen_SV_Someren_voorkant.jpg
Veteranenteam, augustus 2018
Achter v.l.n.r.: Jan van Vijfeijken, Antonie Bossong, Dennis Bliekendaal, Hans Rutten, Eric van den Boomen, Marcel Londeman, Marco Dovens, Marciano Dovens.
Voor v.l.n.r.: Peter Kusters, Jeroen van Helmond, Edwin van der Hulst, Frank van Doormalen, Marc Verstappen, Martin van de Laar, Ralph van Eijk, Martien van Vaalen.

02_Veteranen_SV_Someren_achterkant.jpg

Hieronder een artikel uit ons clubblad van april 1996.
03_veteranen_in_nieuw_jasje_1996.jpg

Jeugdspeler
Jan van Vijfeijken werd al op jonge leeftijd lid van SV Someren toen een groot deel van de jeugd van Sluis 13 zich aansloot bij onze vereniging.

04_Sluis_13_kampioen_1970-1971.jpg
Doelman Jan van ‘Jeugdteam Sluis 13’, dat ongeslagen kampioen werd in 1970-1971.

Veteranenlid
Nadat hij gestopt was als lid, meldde Jan zich op dertigjarige leeftijd weer aan bij SV Someren. Het was zijn toenmalige zwager Theo de Laat, die hem overhaalde om bij de veteranen te komen spelen. In november 1988 maakte Jan zijn opwachting als doelman van de veteranen A.

05_Redding_Jan_van_Vijfeijken_1996.jpg

06_Jan_van_Vijfeijken_1996.jpg

Het werd geen kortstondig voetbalavontuur, want Jan bleef maar liefst achttien seizoenen spelen en is nog altijd actief betrokken bij de veteranenafdeling.

07_Jan_van_Vijfeijken_als_veteranenleider.jpg

In 2006 besloot hij om het leiderschap van de veteranen op zich te nemen. Iedere zaterdag is hij nog als een van de eersten aanwezig op De Potacker als begeleider van het veteranenteam.

Jan, hartelijk dank voor je inzet en je langdurige inbreng voor onze veteranenafdeling!!

SV Someren 1
Deurne 1