Morgen is altijd in de toekomst, ook bij de Mini's van SV Someren

11 februari 2019 19:00

Wat zijn ze weer enthousiast, de kleinste mannekes van SV Someren. Al vijf maanden trainen en voetballen ze om een zo goed mogelijk resultaat te kunnen behalen. En wat komt het mooi uit in het 75e Jubileumjaar van de club. Vooral de trainers zijn druk bezig met de spelertjes, ook zij vieren feest want voor de vijfde keer gaan ze in Mei het uitreiken van de felbegeerde Voetbaldiploma's aan de Minivriendjes op grootse wijze vieren. Sjonge-sjonge dat is niet niks, daar werken ze op het ogenblik keihard voor. Bal omhoog houden-bal stoppen-passen-schieten-dribbelen-schaar enz-enz.

Wie gaan het diploma halen, dat is de grote vraag, en de Trainers doen er alles aan om iedereen de mogelijkheid te geven om te slagen en geven er niets om daarvoor overuren te maken. Een keer in de maand houden ze een extra bespreking voor het welslagen van hun kleine makkertjes, niets is hen teveel om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.
De vier Minitrainers, waarvan twee zo oud dat ze vroeger geloofden dat er echte mensen in de radio zaten die voor het geluid zorgden, en de twee anderen Antoon en Henk, hebben het gras nog aan de kuiten maar met hun moderne sportinslag willen en zijn ze een voorbeeld voor de oude knarren. Maar Harrie de Lollyman, die zo node het Kosterke ziet ophouden, die zwaait nog steeds als een heerser met rode en gele kaarten, hetzij met een lach, maar verschieten doen ze wel. Een echte Boerekamps streek, maar wat staat hij er hoog op bij zijn kammeraadjes.
Nog 2 weken in de sporthal en we gaan weer naar buiten, maar wat was het gezellig en fijn toen het zo'n slecht weer was. De spelertjes genoten met volle teugen. Ieder jaar weer vindt de club het best als we 2 maandjes de sporthal induiken. We willen daarvoor de club hartelijk danken want nooit is iets teveel als we het vragen, en onlangs was het nog geen probleem om enkele banken bij de Miniveldjes te plaatsen voor onze oudere supporters, die nu mooi rustig zittend hun jonge kroost kunnen bewonderen. SV Someren is op het ogenblik druk bezig met de voorbereidingen op het feest (Wij ook met het diploma feest) dat in Mei—Juni zal plaatsvinden. MORGEN IS ALTIJD TOEKOMST en daar doen de Mini's graag aan mee.

Gegroet,
Minitrainers: Henk-Harrie-Antoon-Broer