SV Someren 1 - SV De Braak 1

SV Someren 1 - SV De Braak 1

Someren 1 speelt bekerwedstrijd tegen SV De Braak 1 op zaterdag

Komende zondag is er geen competitieprogramma voor het eerste elftal van SV Someren. In plaats daarvan wordt op zaterdag de 2e ronde van de districtsbeker gespeeld tegen SV De Braak 1 uit Helmond.

SV De Braak is de fusieclub van de oude voetbalverenigingen MULO en Helmondia. Die beide verenigingen waren al jarenlang elkaars buurman op sportpark de Braak. De nieuwe fusieclub kwam twee jaar geleden tot stand en heeft bijna 1300 leden. Behalve een tiental seniorenteams in het zondagvoetbal, heeft SV De Braak ook drie seniorenteams die actief zijn op zaterdag. De tegenstander van Someren is het eerste zaterdagteam, dat vorig seizoen met grote voorsprong kampioen werd in de vierde klasse. Dit seizoen zijn de Helmonders ingedeeld in de 3e klasse A, regio Oost. Dat betekent op zaterdag tweewekelijks vele kilometers afleggen naar o.a. Arnhem, Ede en Wageningen.

Op dit moment staat het team van coach Angelo van den Heuvel op een negende plaats in de competitie. Er gingen drie wedstrijden verloren, maar de thuiswedstrijd tegen Veenendaal werd met 3-2 gewonnen. Enkele sterkhouders van het Helmondse team zijn Wesley Smits, Roy v.d. Putten en Youssef Chida.

Eersteklasser Someren verkeert momenteel in goede vorm. De laatste twee wedstrijden tegen ZSV en Minor uit Nuth werden gewonnen zonder tegendoelpunten en na vier wedstrijden staan de blauwwitten in de subtop van de 1e klasse C.
Op grond daarvan lijkt Someren zaterdag de onbetwiste favoriet, maar opgepast voor onderschatting, want dat is waarschijnlijk de grootste fout die gemaakt kan worden.

De wedstrijd op sportpark De Potacker begint om 18.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Tom Hameleers. De toegang is gratis.

2022-10-16_Minor-Someren_winnende_doelpunt_Thijs_Martens.jpg
Het winnende doelpunt van Thijs Martens tegen Minor van afgelopen zondag.

Wordt gespeeld op veld

veld 3

Toernooi

Wedstrijd-nummer