SV Someren met hakken over de sloot naar 3e ronde districtsbeker

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Tegen zaterdagderdeklasser SV De Braak uit Helmond speelde Someren een matige bekerwedstrijd. In de eerste helft was de thuisclub nog heer en meester, maar pas op slag van rust kwamen de blauwwitten via Luc Bouwmans op een 1-0 voorsprong. In de tweede helft werden de ruimtes steeds groter en dat speelde de gasten in de kaart. Ze bleven hoop houden op de gelijkmaker en die viel ook in blessuretijd. Penalty’s moesten de beslissing brengen en daarbij trok Someren na een spannende serie uiteindelijk aan het langste eind.

De Somerenaren begonnen goed aan de wedstrijd met veel halve en hele doelkansen, die door Koen de Louw, Luc Bouwmans en Thijs Martens niet werden verzilverd. Halverwege de eerste helft kreeg De Braak haar enige kans via Wesley Smits, maar er was al gefloten voor buitenspel. Binnen het half uur kreeg ook Someren-verdediger Nick de Louw een goede mogelijkheid, maar hij schoot tegen doelman Wesley Baggermans aan. Ook een schot van Luc Bouwmans werd knap gepareerd door de Helmondse goalie. Een doelpunt van Koen de Louw ging niet door, omdat er voorafgaand een overtreding was gemaakt tegen de doelman.

Na veertig minuten brak Koen door in de zestien en werd neergelegd door Pim Heeren. Scheidsrechter Slavenburg  gaf de verdediger direct rood. Na overleg met de grensrechter werd die kaart echter geannuleerd en ook de verwachte  penalty ging niet door, omdat Koen werd aangespeeld in buitenspelpositie.

Op slag van rust kwam de thuisclub toch nog op voorsprong. Na een corner van Thijs Martens kopte Koen de Louw de bal strak voor het doel en Luc Bouwmans klopte met het hoofd de sterk keepende doelman Baggermans, 1-0.

In de tweede helft werd het voetbal van Someren onnauwkeuriger. De ruimtes werden te groot en veel passes mislukten. SV De Braak kreeg steeds meer grip op het middenveld en deed weinig meer onder voor de thuisclub. Coach Tim van Seggelen wisselde enkele spelers, maar dat leidde niet tot verbetering in het Somerense spel.

De thuisclub kreeg nog wel enkele kansen via Maico Meulen, Koen de Louw en Dévi Fondon. De Helmondse doelman hield zijn team knap op de been. De gasten bleven hoop houden en probeerden het van afstand via Budaklier en Smits. Doelman Sil Joosten had er weinig moeite mee, maar in blessuretijd moest hij alsnog capituleren. Een verre ingooi van Roy van der Putten werd door Kadir Budaklier met het achterhoofd over de Somerense goalie heen gekopt en dat betekende een 1-1 eindstand.

In de zenuwslopende strafschoppenserie was een hoofdrol weggelegd voor beide doelmannen. De Helmondse goalie tikte er twee uit het doel, waarvan eentje van collega Sil Joosten. Bij de laatste strafschop raakte Baggermans geblesseerd, maar hij hoefde niet meer in actie te komen. De Somerense sluitpost stopte zijn laatste penalty en daardoor zitten de blauwwitten in de koker bij de loting voor de derde ronde.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley van den Boomen, Ron van Stratum, Nick de Louw, Thijs Martens (46 Kevin v.d. Voort), Max Sonnemans, Mike Verdonschot (82 Daan van Vlerken), Justin Hoeben (68 Niels van Santvoort), Koen de Louw, Luc Bouwmans (61 Dévi Fondon), Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers         Foto’s: Jelle Sleegers

Zondag 21 april 2024 - aanvang 14:30 uur Sportpark De Potacker
BSV Limburgia/Kamerland 1 (zon)