Someren boekt knappe overwinning op De Ster

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

SV Someren leverde een goede prestatie door met 1-0 te winnen van De Ster. Door die overwinning stijgen de Somerenaren naar plaats zes op de ranglijst.

In de eerste helft werd het thuispubliek aanvankelijk niet echt verwend. Het eerste gevaar kwam van de gasten uit Stein. Na een goede voorzet van Driessens had Guillermo Lange de bal voor het inschieten, maar van dichtbij miste hij het doel. Halverwege de eerste helft trok Someren het initiatief steeds meer naar zich toe. Na een pass van Koen de Louw kwam de goed spelende Luc Bouwmans in scoringspositie. Doelman Jamin pareerde het schot, waarna Maico Meulen nog een tweede kans kreeg. Via een Limburgs been verdween de bal echter over de achterlijn. Ook een aanval over links via Maico Meulen en Mike Verdonschot leverde slechts een corner op. Uit die hoekschop kopte Nick de Louw rakelings over de lat. Tien minuten voor rust schoot Haberland namens de gasten een vrije trap net buiten de zestien snoeihard op doel. Sil Joosten stond op de juiste plek en zorgde ervoor dat de rust werd bereikt met een 0-0 stand.

Ook in de tweede helft was het aanvankelijk nog wat mager wat beide teams op de kunstgrasmat legden, maar geleidelijk aan werd de thuisclub sterker. Koen de Louw schoot binnen de zestien op de vuisten van de doelman, die ook in de rebound een Somerens doelpunt voorkwam.  Na iets meer dan een uur werd Luc Bouwmans in de diepte bereikt door  Koen de Louw.  Luc speelde koelbloedig zijn tegenstander uit en bracht Someren op een verdiende 1-0 voorsprong. Kort voor het einde van de wedstrijd speelde Maico Meulen invaller Luc van Berlo aan in de zestien. Die kapte zijn tegenstander knap uit en had de voorsprong kunnen verdubbelen, maar hij gleed uit bij zijn doelpoging. De Somerense voorsprong kwam na rust nooit in gevaar  Zelfs niet na de tweede gele kaart voor Wesley van den Boomen in de slotfase van de wedstrijd. Laatste man Nick de Louw speelde ook een belangrijke rol door de fysiek sterke spits van De Ster volledig aan banden te leggen.

Na het carnavalsweekend speelt Someren weer een thuiswedstrijd tegen BSV Limburgia uit Brunssum.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley v.d. Boomen, Kevin v.d. Voort, Nick de Louw, Joep Wijnen, Max Sonnemans, Luc Bouwmans, Justin Hoeben (74 Bob van Zon), Mike Verdonschot (88 Thijs Martens), Koen de Louw (83 Luc van Berlo), Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers   Foto’s: Luca Engelbracht

SV Someren 1