SV Someren 1 (zon) - De Ster 1

SV Someren 1 (zon) - De Ster 1

Someren 1 speelt thuis tegen De Ster

Op 12 februari speelt het eerste elftal tegen RKSV De Ster. Die ploeg staat op de zesde plaats met twee punten voorsprong op onze blauwwitten. Bij winst kan Someren de geelzwarten uit Stein voorbij gaan. Dat zal overigens geen eenvoudige opgave worden, want het team van De Ster lijkt in uitstekende vorm te verkeren. Het rolde afgelopen zondag ZSV op met maar liefst 6-0, terwijl Someren in een heel matig duel gelijkspeelde tegen hekkensluiter EHC (0-0).

In de heenwedstrijd in Stein (oktober 2022) was duidelijk te zien dat De Ster het fysieke werk niet schuwt. Het werd een defensief en fysiek zwaar duel dat uiteindelijk eindigde in 1-1. Someren kwam binnen twintig minuten op een 1-0 achterstand na een gemakkelijk gegeven strafschop. Na rust werden we iets sterker, maar pas in het laatste kwart van de wedstrijd  werd de inzet beloond met een doelpunt van Luc Bouwmans.

Pedro Ricksen, hoofdtrainer van De Ster, heeft dit seizoen een goede spelersgroep tot zijn beschikking. Hij gaf vorig seizoen al aan dat er versterking nodig was om het niveau van de eerste klasse vast te kunnen houden. Versterking kwam er ook met Bas Koolen (Susteren), Jori Driessens (Caesar), Yoëll Henssen (Groene Ster) en de veel scorende Frank Kamps, die overkwam van het Belgische Maasmechelen.

Op de vraag tot hoever de kwaliteitsimpuls dit seizoen gaat reiken, is Ricksen duidelijk: “Met deze selectie hoeven we niet meer in de problemen te komen. Een vijfde plek moet voor ons mogelijk zijn.” Om die voorspelling waar te maken, hoeft  De Ster op de ranglijst nog maar één plaats te stijgen. Het is aan Someren om ervoor te zorgen dat dit niet zondag al gebeurt!

De wedstrijd op sportpark De Potacker begint om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Jan Tempelaar uit Dordrecht.

2022-10-02_De_Ster_-_Someren.jpg
De heenwedstrijd in Stein, op 2 oktober 2022, eindigde in 1-1

Kleedkamer

00 - Tribune links