SV Someren overtuigend verder naar halve finale nacompetitie

SSS'18 1 (zon)

SV Someren 1

1e klasse/2e klasse Nr.13 1e kl D - MPK 2H

12 juni 2022 14:30

S.P.M. Verhaag

Sportpark de Raay
Raaijweg 11
5825AL
OVERLOON
tel. 0478-641483

Met een 0-2 zege bij SSS’18 in Overloon bereikte Someren zondagmiddag de tweede ronde van de nacompetitie. Na een matige eerste helft op sportpark De Raay. werd de nummer dertien van de eerste klasse D na rust overvleugeld door Someren. Nadat een hoekschop van de gasten via een speler van de thuisploeg op de paal eindigde, werden inzetten van Maico Meulen en Koen de Louw gepareerd door de uitblinkende doelman Sjoerd Cornelissen. Een kwartier voor tijd was het uiteindelijk toch raak: Maico Meulen prikte van dichtbij binnen. In blessuretijd gooide Koen de Louw de wedstrijd in het slot. De zege van Someren was ruimschoots verdiend. Alleen voor rust had het elftal van Tim van Seggelen nog iets van de thuisclub te duchten.

Someren begon in Overloon enigszins verrassend met aanvaller Thijs Martens in een nieuwe positie als linksback, een taak die hij naar behoren vervulde. In het centrum van de verdediging werd de ontbrekende Niels Schweren vervangen door junior Kevin v.d. Voort, die ook weer een goede wedstrijd speelde. De eerste helft was redelijk tam: Someren had meer spelaandeel, maar kwam nauwelijks tot uitgespeelde kansen. De beste mogelijkheid was voor Koen de Louw die zijn inzet, na enkele corners op rij, op de lat zag stranden.

Na rust werden de registers door Someren flink opengetrokken. Een gevaarlijk schot van Koen de Louw werd van richting veranderd en de aansluitende corner van Thijs Martens belandde via een SSS-verdediger tegen de lat. Halverwege de tweede helft kregen de gasten twee grote kansen. Maico Meulen kopte op de vuisten van de doelman en de rebound van Fabio Peters verdween naast het doel. Ook een gevaarlijk schot van Koen de Louw werd knap gepareerd door doelman Cornelissen. In de 74ste minuut was het eindelijk raak. Een Somerense aanval werd afgeweerd in de doelmond en Maico Meulen profiteerde, 0-1. De blauwwitten waren ook dichtbij de 0-2, maar na een hoekschop kaatste de bal via het lichaam van invaller Nic van Gool en/of de paal weer terug het veld in. Tien minuten voor tijd versnelde Justin Hoeben in de zestien en legde de bal terug op Koen. Diens schot werd met de voet gekeerd door de doelman. Enkele minuten later werd de goalie wel gepasseerd, maar helaas verdween de bal naast de verkeerde kant van de paal. In de slotfase velde Koen de Louw alsnog het definitieve vonnis van de geelzwarten en bracht de stand verdiend op 0-2.

In de halve finales treft Someren donderdagavond  om 20.00 uur het Heerlense Bekkerveld, dat Mierlo-Hout met 1-4 versloeg. Waarschijnlijk wordt die wedstrijd in Someren gespeeld. Nadere informatie volgt z.s.m..

Opstelling Someren:

Sil Joosten, Wesley v.d. Boomen, Kevin v.d. Voort, Nick de Louw, Thijs Martens, Max Sonnemans, Luc Bouwmans, Justin Hoeben, Fabio Peters (86 Mark Oudshoorn), Koen de Louw en Maico Meulen.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan v.d. Broek