Bladella 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Bladella 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Someren treft oude bekende Bladella

Na een vrij weekend zonder voetbal gaat SV Someren a.s. zondag op bezoek bij Bladella. Een oude, bekende tegenstander, want eind jaren negentig troffen we elkaar  regelmatig in de 2e klasse. Het waren altijd gezellige en druk bezochte wedstrijden, omdat zowel Bladella als Someren beschikten over een fijne clubcultuur en een grote supportersschare.

De laatste keer dat beide teams elkaar tegenkwamen in competitieverband was in het seizoen 2000-2001. Op sportpark De Potacker werd met 2-2 gelijkgespeeld, maar in Bladel ging Someren hard onderuit (5-0). Beide teams eindigden dat seizoen in de subtop. Een jaar later volgde de herindeling van de KNVB en daardoor kwam Someren vanaf dat moment uit in de Limburgse klasse Zuid II. In de laatste twee decennia speelde Someren veelal in de eerste en de tweede klasse. Bladella kwam meestal uit in de 2e of 3e klasse. Vorig seizoen promoveerde de ploeg uit de Kempen via de nacompetitie naar de 2e klasse F.

In die klasse bezet Bladella momenteel de laatste plaats en het team van scheidend trainer Huub Vermeulen wacht nog steeds op de eerste overwinning. Vier keer werd er gelijkgespeeld, o.a. tegen Wilhelmina ’08 en Gestel, twee teams waarvan Someren verloor. De Somerenaren hebben wel een goede serie achter de rug; in de laatste drie wedstrijden werden negen punten behaald. Hopelijk laat het team van Dominik Vergoossen ook a.s. zondag zien dat het mee kan in de top van de 2e klasse.

De kans is groot dat a.s. zondag oude tijden weer herleven en dat het een gezellige voetbaldrukte gaat worden op sportpark ‘De Smagtenbocht’ in Bladel.

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
04 nov 2018 RPC 1 (zon) - Bladella 1 (zon) co 1 - 1
28 okt 2018 Bladella 1 (zon) - Wilhelmina'08 1 (zon) co 2 - 2
21 okt 2018 FC Eindhoven AV 1 (zon) - Bladella 1 (zon) co 3 - 0
07 okt 2018 Mierlo Hout 1 (zon) - Bladella 1 (zon) co 2 - 2
30 sep 2018 Bladella 1 (zon) - Hilvaria 1 (zon) co 1 - 5

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
04 nov 2018 SV Someren 1 (zon) - EFC 1 (zon) co 2 - 1