Bladella - Someren eindigt onbeslist (1-1)

Bladella 1 (zon)

2e klasse F

18 november 2018 14:30

Bladel -  In een wedstrijd waarin Someren het meeste recht had op de overwinning moesten beide teams zich na negentig minuten tevreden stellen met een puntendeling. Het was voor het eerst dit seizoen dat Someren gelijkspeelde, maar als het toch zo moet zijn, dan liefst tegen de sympathieke blauwwitten uit Blaal.

De eerste echte mogelijkheid was voor de thuisclub, maar in kansrijke positie schoot gelegenheidsspits Cas Vosters naast het Somerense doel. Daarna nam Someren meer en meer het initiatief en kreeg enkele goede mogelijkheden om op voorsprong te komen. De vrijstaande Koen de Louw timede niet goed genoeg op een hoge voorzet van Salim en een lob van Luc Bouwmans over de uitkomende doelman verdween net naast het doel. Op een lage voorzet van Freek van Bussel volgden twee schoten in een mêlee van spelers, maar gescoord werd er niet. Ook na het schot van Mike Kusters verdween de bal via een Bladels been over de achterlijn.  Op slag van rust was Vosters opnieuw dichtbij een treffer voor de blauwwitten uit Bladel. Hij kapte zich goed vrij, maar schoot de bal rakelings over het doel. Ruststand derhalve 0-0.

De tweede helft was amper begonnen of het leverde bijna een eigen doelpunt op. Een verkeerd geraakte bal verdween rakelings over het Blaalse doel. Uit de hoekschop die dat opleverde, was Justin Hoeben dichtbij een doelpunt, maar hij kreeg de bal niet over de doellijn. Aan de andere kant stelde verdediger Geert van Overbeek Maarten Werts op de proef. De Somerense doelman liet zich echter niet verschalken en tikte de bal over de lat. De lichtvoetig spelende Justin Hoeben kwam nog twee keer in scoringspositie. In beide gevallen werd de bal door de Bladelse defensie tot hoekschop verwerkt.

Na iets meer dan een uur spelen, kwam Someren op voorsprong. Uit een vrije trap van Mike Kusters wist Wesley van den Boomen bij de tweede paal te scoren; 0-1. Vijf minuten later kwam de thuisclub weer op gelijke hoogte via een rake kopbal van Cas Vosters; 1-1. Het thuispubliek geloofde dat er nog meer in het vat zat, maar de beste kansen in het laatste kwartier waren toch voor Someren. Fabio Peters, die in de 72ste minuut Mike Verdonschot verving, gaf bij zijn eerste balcontact meteen zijn visitekaartje af. Hij leverde een prima voorzet af, maar doelman Nick Vermeiren toucheerde de bal nog met zijn vingertoppen en voorkwam zo een doelpunt van de inkomende Koen de Louw.

In de slotfase was Someren nog twee keer dichtbij een voorsprong, maar zowel Freek van Bussel als Fabio Peters strandden van dichtbij op de ervaren doelman van Bladella.

Ondanks het puntenverlies steeg Someren op de ranglijst naar een gedeelde tweede plaats. Koploper FC Eindhoven amateurs leed tegen EFC zijn eerste nederlaag van het seizoen en is de komende tegenstander van Someren. Wil Someren mee blijven doen in de top van de 2e klasse F dan moeten er a.s. zondag op sportpark De Potacker punten gepakt worden.

Someren: Maarten Werts, Wesley v.d. Boomen, Robin v.d. Aker, Niels Schweren, Mike Kusters, Salim Zeroual, Mike Verdonschot (72 Fabio Peters), Justin Hoeben, Freek van Bussel, Luc Bouwmans, Koen de Louw (85 Joost v.d. Velden.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jan v.d. Broek