Someren 2 helpt Deurne 2 aan zege (2-3)

SV Deurne 2 (zon)

Mannen zondag, 2, Hoofdklasse HK

1 november 2015 11:00

Deckers, J.

Someren heeft in de thuiswedstrijd tegen de reserves van Deurne zijn eerste nederlaag van het seizoen geleden. Tegen de koploper waren de blauwwitten 65 minuten lang de bovenliggende partij maar met twee tegentreffers in een minuut gaf het de wedstrijd volledig uit handen. De doelpunten voor de thuisclub werden gemaakt door Freek van Bussel.

Na een relatief makkelijk programma in de eerste zeven wedstrijden van het seizoen, brak nu het moment van de waarheid aan. Koploper Deurne kwam op bezoek en hiermee kon Someren laten zien waar het echt stond. Vanaf het beginsignaal waren de verhoudingen duidelijk. Someren mocht het spel maken en Deurne loerde op de counter om zodoende met crosspasses achter de verdediging de snelle aanvallers te bereiken. Dit leidde ertoe dat Someren de meeste, maar Deurne de beste kansen kreeg. De thuisclub werd met name gevaarlijk via de flanken, alwaar het met voorzetten de voorwaartsen in stelling probeerde te brengen. Al vroeg in de wedstrijd was het Arco van Dijk die doorkwam op rechts en met zijn voorzet Freek van Bussel bereikte, diens inzet verdween echter net naast het doel. Aan de andere leidde uitgerekend een ingooi van Someren tot een doelpunt voor de gasten. De bal werd onderschept en met een crosspass werd de linksbuiten vrij voor de doelman gezet. De aanvaller van de gasten bleef koel, omspeelde doelman Frank van de Broek, en schoof de bal in het doel. Daarnaast kreeg Deurne nog een enorme kans op een verdubbeling van de score. Na een fout achterin kreeg de aanvaller de bal vrij op de zestien. Gelukkig voor Someren schoot hij de bal vanaf de zestien net naast in plaats van in het verlaten doel. Aan de andere kant was Someren vooral gevaarlijk via Freek van Bussel die enkele keren goed bereikt werd, maar zijn inzetten troffen geen doel. Ook een aantal hoekschoppen waren uiterst dreigend maar konden Someren niet aan het gewenste doelpunt helpen.

Na de rust stak Deurne de gastheren meteen de helpende hand toe. Uit een voorzet van Arco van Dijk, speelde de verdediger de bal moeizaam terug op de keeper die zijn hand er slechts gedeeltelijk achter kreeg. Freek van Bussel was er als de kippen bij om de bal het laatste zetje te geven. Na dit doelpunt domineerde Someren de wedstrijd en leek het wachten op de echt grote kansen voor de thuisclub. Aan de andere kant was de enige kans die Deurne kreeg na 65 minuten echter meteen raak. Met enig fortuin kwam Deurne door over de linkerkant van Someren, alwaar de voorzet via de hak van een van de Someren verdedigers voor de spits van Deurne belandde. Hij wist wel raad met dit buitenkansje en verschalkte keeper Frank van de Broek. Meteen vanaf de aftrap werd een verkeerde breedtepass onderschept door de snelle rechtsbuiten van de gasten. Deurne profiteerde voortreffelijk en bracht hiermee de marge op twee. Dit was het sein voor Deurne om allerlei trucjes uit te halen om tijd te rekken en Someren uit het spel te halen. Someren ging hier te vaak op in en pakte zo enkele onnodige gele kaarten en had moeite om een slotoffensief op gang te brengen. Toch kwam er nog een enorme kans op de aansluitingstreffer toen, na een aanval via de linkerkant, de bal voor de voeten van invaller Rob van der Sluijs viel. Zijn inzet was echter ietwat wild waardoor de inzet naast het doel verdween. Toen de thuisclub eindelijk wel scoorde via een kopbal van dichtbij van Freek van Bussel was er alleen nog tijd over om af te trappen. De scheidsrechter floot hierna meteen af en zo was de eerste nederlaag van het seizoen een feit.

Volgende week staat wederom een zware wedstrijd op het programma als Someren op bezoek gaat bij de reserves van Gemert. De aftrap van deze wedstrijd zal plaatsvinden om 11.00 uur.

Opstelling Someren: Frank van de Broek; Luc Reinders, Rob van Santvoort (C), Niek Smits, Pim van Otterdijk (87. Robert van Lierop); Dirk Hurkmans, Joost van der Velden (87. Ron van Stratum), Luuk Hoeben (59. Rob van der Sluijs); Arco van Dijk (68. Fabio Peters), Freek van Bussel, Devi Fondon