Someren lijdt terechte nederlaag tegen Limburgia

SV Someren 1

BSV Limburgia/Kamerland 1

1e klasse C

26 februari 2023 14:30

N. Babat

Sportpark De Potacker
Potakkerweg 21
5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Someren verloor in eigen huis met 1-3 van het lager geklasseerde BSV Limburgia.  De Limburgers gingen halverwege al met 0-2 aan de leiding en kwamen na rust ook op 0-3.  Via een doelpunt van Max Sonnemans deed Someren nog wel iets terug, maar het slaagde er niet in om aanspraak te maken op meer.

De gasten uit Brunssum waren technisch beter en speelden met meer overtuiging. Someren, zonder aanvoerder Wesley van den Boomen, liep in het eerste bedrijf vooral achter te tegenstander aan en kwam in de achtste minuut op achterstand. Nadat Jelle Raets tegen de lat kopte, was Finn Srech er als eerste bij om de bal binnen te tikken; 0-1. Raets raakte binnen het kwartier ook nog de paal, maar scoorde niet. Dat deed de technisch vaardige Marwan Bahaali wel via de binnenkant van de paal; 0-2. Op slag van rust kwam Someren goed weg nadat ook Finn Derksen met een kopbal de lat trof. De thuisclub stelde er voor rust één goede kans tegenover. Luc Bouwmans ging op links voorbij zijn tegenstander en had de aansluitingstreffer op zijn schoen. Met een knappe reflex werkte doelman Van Dijk de bal over de achterlijn.

Met een aantal spelers- en positiewisselingen probeerde coach Tim van Seggelen de wedstrijd halverwege te kantelen en zijn team kwam ook wat beter voor de dag. Het was daarom extra pijnlijk dat de enige doelkans voor de gasten na rust meteen de 0-3 opleverde. Na een uur spelen nam Thijs Martens namens Someren een vrije trap. De bal werd weggekopt en viel voor de voeten van Max Sonnemans, die net buiten de zestien onhoudbaar uithaalde; 1-3. Amper een minuut later scoorde Luc Bouwmans de aansluitingstreffer, maar helaas werd dat doelpunt geannuleerd wegens vermeend buitenspel. De Somerense opleving was helaas van korte duur. Limburgia drong niet meer aan en haalde het tempo uit de wedstrijd met veel blessurebehandelingen. Someren offerde in het laatste kwartier nog een verdediger op voor een extra middenvelder, maar was niet meer in staat om de achterstand te verkleinen.

Omdat de onderste vier ploegen op de ranglijst wonnen en de middenmoot puntenverlies leed, staat Someren nog steeds op plaats zes. Wil het die positie behouden, dan zal er komende zondag in Zeilberg hoe dan ook gewonnen moeten worden van ZSV, dat Schaesberg klopte met 2-1.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Gjalt Burger (75 Niels van Santvoort), Kevin van de Voort, Nick de Louw, Thijs Martens, Max Sonnemans, Mike Verdonschot (46 Bob van Zon), Justin Hoeben (72 Daan van Vlerken), Koen de Louw, Luc Bouwmans, Maico Meulen (46 Joep Wijnen).

Verslag: Gerard Slegers    Foto’s: Luca Engelbracht

SV Someren 1