Mierlo Hout 1 - SV Someren 1

Mierlo Hout 1 - SV Someren 1

Someren begint 2023 met een bekerwedstrijd tegen Mierlo-Hout

Komende zondag 15 januari speelt ons eerste elftal in de derde ronde van de districtsbeker tegen Mierlo-Hout 1. Die wedstrijd werd in december vorig jaar nog afgelast. De winnaar wacht in de vierde ronde een uitwedstrijd tegen Wittenhorst, de koploper in de eerste klasse C. Die wedstrijden staan gepland in het weekend van 26 februari. In de vierde ronde  strijden 32 teams om een plek in de achtste finale. De eindstrijd van de districtsbeker Zuid II is op donderdag 18 mei (Hemelvaartsdag) op het sportpark van Caesar in Beek.

Someren en Mierlo Hout kennen elkaar goed, maar zeker het vorige seizoen zal nog vers in het geheugen zitten. Mierlo-Hout werd toen knap tweede en Someren eindigde een plaatsje lager. Door een uitstekend gespeelde nacompetitie promoveerde Someren wel naar de eerste klasse en bleef ‘t Hout achter in de tweede klasse. Daarin staat het momenteel opnieuw op de tweede plaats achter het verrassende Valkenswaard. Trainer Raymond Koenraadt, die onlangs bijtekende voor zijn zevende seizoen bij Mierlo-Hout, zal tevreden zijn over de resultaten van zijn team tot dusverre.

Someren begon in de eerste klasse ook heel aardig en stond geruime tijd in het linkerrijtje. De laatste competitiewedstrijden kwam er de klad in, mede door een groot aantal blessures, en de mannen van Tim van Seggelen zakten af naar de negende plaats op de ranglijst. Hoewel de vereniging tevreden is over het functioneren van zijn hoofdcoach zal deze, vanwege het ontbreken van de juiste diploma’s voor de 1e klasse, na dit seizoen afscheid nemen. Zijn opvolger wordt de 51-jarige Stephan Sijbers uit Eindhoven.

De bekerwedstrijd op sportpark De Beemd begint zondag om 14.00 uur. Op 22 januari wordt de competitie weer hervat met een thuiswedstrijd tegen BSV Limburgia.

2022_Mierlo_Hout_-_Someren.jpg
De laatste competitiewedstrijd in en tegen Mierlo-Hout in 2022 eindigde in 3-2.

Toernooi

Wedstrijd-nummer

L.A. Schuurmans

Sportpark De Beemd