Venlosche Boys 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Venlosche Boys 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

SV Someren treft verrassend sterk Venlosche Boys

Op zondag 27 november speelt ons eerste elftal een uitwedstrijd tegen Venlosche Boys. De Oranjezwarten staan achter periodekampioen Wittenhorst op de tweede plaats met slechts twee punten achterstand. Dat de ploeg uit Venlo mee zou doen om de prijzen had bijna niemand voor aanvang van het seizoen gedacht. De Venlose eersteklasser leverde behoorlijk wat kwaliteit in nadat zes basisspelers stopten of vertrokken naar andere clubs.

Bouwen aan een nieuw elftal

De nieuwe hoofdtrainer Chris Burhenne kreeg de taak om aan een elftal te bouwen dat mogelijk op de lange termijn weer een rol van betekenis zou kunnen spelen. Er moesten nogal wat nieuwe spelers ingepast worden, maar na de ongelukkige nederlaag tegen Minor in de eerste wedstrijd, werd er één keer gelijk gespeeld en zes keer gewonnen, o.a. van Wittenhorst. Burhenne: “De jongens ontwikkelen zich goed, er is een geweldige teamspirit en we geven heel weinig weg. Er is daardoor steeds meer vertrouwen in de ploeg.”

Goaltjesdief

De spelvisie van de nieuwe trainer lijkt gebaseerd op een goed georganiseerde verdediging, waarbij de ploeg via snelle counters probeert toe te slaan. Iemand die zich als een vis in het water voelt bij die speelwijze is Bob Hoveling. Er lijkt geen maat te staan op de Venlosche topscorer. In de laatste wedstrijd tegen ZSV scoorde hij alweer zijn negende en tiende goal van deze competitie. Daarmee neemt hij het leeuwendeel van de vijftien treffers, die de Boys maakten, voor zijn rekening. „Ik ga altijd tussen die verdedigers staan en dan komt er zo’n lange bal en dan zijn ze gezien”, aldus Hoveling.

Identieke speelstijl

De manier waarop Someren voetbalt, lijkt wel op die van Venlosche Boys. De Somerense verdediging is ook sterk en goed georganiseerd en de aanvallers kunnen ook aardig uit de voeten bij snelle counteraanvallen. Afgelopen zondag tegen Chevremont duurde het overigens ruim een uur voordat de ploeg offensief wakker werd. Na de 1-1 van Luc Bouwmans, kwamen er nog diverse mogelijkheden, maar in de stand kwam geen verandering meer.

Bij Someren ontbraken afgelopen zondag de geblesseerde aanvallers Thijs Martens en Koen de Louw. Het is nog even afwachten of zij er in Venlo weer bij zullen zijn.

De wedstrijd op Sportpark Alde Wielerbaan begint zondag om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Thierry Schelsema uit Cuijk.

2021-11_Districtsbeker_Venlosche_Boys_-_Someren_0-1.JPG
In november 2021 won Someren in de derde ronde van de districtsbeker met 0-1 van Venlosche Boys

Wedstrijd-nummer

T. Schelsema