Volharding 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Volharding 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Someren 1 speelt uitwedstrijd tegen Volharding

Op zondag 26 maart reist Someren 1 naar Vierlingsbeek voor de krachtmeting met Volharding. Die ploeg slaagde er afgelopen zondag niet in om te winnen van hekkensluiter ZSV en bleef steken op een 0-0 gelijkspel. Scheidsrechter Tjitte Ploegstra uit Born was de gebeten hond bij de roodwitten, nadat hij maar liefst acht gele en twee rode kaarten uitdeelde aan de formatie uit Vierlingsbeek. Linksback Biersteker was met twee keer geel en aansluitend rood het eerste slachtoffer. Al voor het rustsignaal kon hij de kleedkamer gaan opzoeken. Assistent-trainer Rikken kon halverwege de wedstrijd eveneens zijn biezen pakken.

Voor de mannen van coach Tim van Seggelen was het ook een teleurstellende zondag, want ze verloren nipt van het sterke EFC, dat inmiddels op de tweede plaats staat. De thuisclub was niet de mindere, maar kwam -net als in de uitwedstrijd- op achterstand na een goed genomen vrije trap. Bij die ene treffer bleef het, hoewel Someren na rust nog enkele mogelijkheden kreeg en o.a. een bal op de lat zag belanden.

Komende zondag kunnen onze blauwwitten opnieuw een sterke tegenstander verwachten. Volharding heeft evenveel punten als EFC, maar staat vanwege het doelsaldo op plek drie. Veruit de gevaarlijkste man bij Volharding is spits Vincent Buyssen uit Hegelsom, die met 16 treffers even vaak doel trof als de twee Somerense topscorers (Koen de Louw en Luc Bouwmans) samen. Buyssen (31) vormt met aanvoerder Mark Blenckers (37) een sterke as. Als deze twee routiniers aan banden gelegd kunnen worden, zal de kans op een goed resultaat aanmerkelijk toenemen. Een driepunter is welkom, want Someren wil de voorsprong op de lager geklasseerde ploegen behouden en nog liever aanhaken bij de top-drie.

De wedstrijd op sportpark Soetendaal begint zondag om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Stan Verhaag uit Venray.

2022-11-06_Someren-Volharding_1-1_1.JPG
Bij de thuiswedstrijd tegen Volharding op 6 november 2022 stond na 64 minuten al de 1-1 eindstand op het scorebord.

Wedstrijd-nummer

S.P.M. Verhaag

Sportpark Soetendaal
Soetendaal 5 A