De Ster 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

De Ster 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Someren 1 gaat voor nieuw succes in Stein

Komende zondag speelt ons eerste elftal tegen De Ster op sportpark ’t Hetjen in Stein. Daar werd op 19 juni van dit jaar de finale van de nacompetitie gespeeld op neutraal terrein. Someren bewaart er goede herinneringen aan, want die drukbezochte eindstrijd tegen Sportclub’25 werd gewonnen, met promotie naar de eerste klasse als gevolg.

Someren 1 speelde in september 2020 al eerder in Stein in de poulefase van de districtsbeker. Die wedstrijd tegen De Ster werd met 1-3 gewonnen na doelpunten van Thijs Martens (2x) en Maico Meulen.

De eerste competitiewedstrijd afgelopen zondag tegen voormalig hoofdklasser EHC ging verloren. Voor rust kwam de ploeg uit Hoensbroek op voorsprong, waarna Wesley van den Boomen onze blauwwitten in de tweede helft verdiend op gelijke hoogte kopte. Ook winst leek binnen handbereik, maar na een defensieve fout counterde EHC in de slotfase naar een fortuinlijke 1-2 overwinning.
Een teleurstellende uitslag voor Someren, maar het team kan zeker tevreden zijn over het vertoonde spel na rust.

De Ster, dat voor het vierde seizoen in de eerste klasse speelt, maakte afgelopen zondag indruk in Zeilberg. ZSV werd in de eerste helft van de mat gespeeld. Goede kansen van de Limburgers werden echter om zeep geholpen en het enige doelpunt werd geannuleerd. Meteen na rust deed ZSV bij de eerste de beste gelegenheid wat De Ster in de eerste helft naliet, namelijk scoren. De wedstrijd leek uit te draaien op een zure nederlaag, totdat een van de vele ballen op doel plotseling goed viel en Frank Kamps de terechte gelijkmaker binnenkopte, 1-1.

De tweede competitiewedstrijd begint komende zondag om 14.30 uur. De ploeg van Tim van Seggelen gaat er alles aan doen om in Stein voor de derde keer op rij succesvol te zijn.

2022-06_Someren_wint_nacompetitiefinale_in_Stein.jpg
Someren juicht na de gewonnen finale van de nacompetitie, die in juni dit jaar in Stein werd gespeeld.

Wedstrijd-nummer

T. Ploegstra

Sportpark 't Hetjen
Heisteeg 98