RKSV Minor 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

RKSV Minor 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

SV Someren wil stijgende lijn doorzetten tegen Minor

Komende zondag reist Someren af naar Zuid-Limburg voor een wedstrijd tegen Minor. Een tegenstander die de blauwwitten nog kennen van enkele seizoenen geleden.

De ploeg uit Nuth degradeerde vorig seizoen uit de hoofdklasse. Daarna zag Minor maar liefst vijftien spelers vertrekken. De vereniging wilde zich vanaf dat moment meer profileren in de eigen omgeving, maar toen kwam er plotseling een nieuwe Belgische trainer met Italiaanse roots in de persoon van Gaspare Randazzo. Op een handvol spelers na kreeg Minor daarna een volledig nieuwe selectie, waaronder veel spelers uit o.a. Genk, Maasmechelen en Hasselt. “Eigenlijk wilden we spelers uit de buurt hebben, maar de concurrentie in de regio is groot, waardoor niet iedere speler haalbaar is”, aldus Randazzo.
De nieuwe trainer is vooral blij dat hij in korte tijd een hechte groep heeft gesmeed, met veel ambitie.

Minor begon de nieuwe competitie goed met twee zeges op Venlosche Boys en ZSV.
De laatste wedstrijd ging met 2-1 verloren bij SV Deurne, dat in de beginfase zwaar onder druk werd gezet. Spits Tom Hermans bracht de Limburgers op voorsprong en scoorde binnen enkele minuten nog een tweede keer, maar die treffer werd afgekeurd. Naast Hermans beschikt Minor over diverse andere goede spelers. Giërro Akkrum (van STA Genk) is een handenbinder, die uit onmogelijke situaties gevaarlijk kan worden. Andere uitblinkers bij de groenwitten zijn Swen Cornelissen (van Groene Ster) en de 22-jarige aanjager Gereno Janssen, die vorig seizoen nog bij Roda JC onder 21 speelde.
Wie er zondag niet bij zal zijn, is verdediger Moreno Broggio (van Patro Eisden), die in Deurne na rust een directe rode kaart ontving.

Someren begon de competitie met een onnodige nederlaag tegen EHC. De tweede wedstrijd tegen De Ster leverde een meer dan verdiend gelijkspel op en de laatste wedstrijd tegen ZSV werd overtuigend met 4-0 gewonnen. Hoofdtrainer Tim van Seggelen heeft in tegenstelling tot Minor de beschikking over een hecht team, waar de spelers niet aan elkaar hoeven te wennen. Ze kennen elkaar allemaal van jongs af aan en spelen al jaren samen. Hoewel de blauwwitten gepromoveerd zijn naar een hogere klasse, ziet de Somerense coach genoeg potentie bij zijn selectie om zich in de eerste klasse te handhaven. “Het uiteindelijke doel is dat we een stabiele eersteklasser blijven.”

Zondag gaat Someren op sportpark De Kollenberg proberen om de stijgende lijn in deze competitie door te zetten. De wedstrijd in Nuth staat onder leiding van scheidsrechter Hendrix uit Hooge Mierde.

Eerdere uitslagen:

2014-2015:  Minor-Someren  1-3            Someren-Minor  1-1

2016-2017:   Minor-Someren  3-2            Someren-Minor  0-0

2016-10-30_Someren-_Minor_.jpg
De laatste ontmoeting tegen Minor in oktober 2016 eindigde in 0-0.

Wedstrijd-nummer

L. Hendrix

Sportpark De Kollenberg
Sportpark Kollenberg 2