Someren wint tweede wedstrijd op rij

RKSV Minor 1 (zon)

SV Someren 1

16 oktober 2022 14:30

L. Hendrix

Sportpark De Kollenberg
Sportpark Kollenberg 2
6361KA
NUTH
tel. 045-5241530

Nuth – In een spannende en zeker na rust vermakelijke wedstrijd won Someren met 0-1 van Minor. Voor rust hielden beide teams de pijlen nog enigszins op zak, maar in de tweede helft werd Someren sterker. Met één doelpunt bekroonde Thijs Martens zich tot matchwinnaar en daarmee nestelt Someren zich in de subtop van de 1e klasse C.

In een gelijk opgaande eerste helft was de aansluiting tussen de linies niet optimaal en slaagden de teams er niet in om elkaar stevig onder druk te zetten. Af en toe lieten beide teams aardig combinatiespel zien. Regelmatig was de eindpass of de afronding onnauwkeurig.

De eerste goede kans na ruim tien minuten was voor de thuisclub. Na een goedlopende aanval was Tom Hermans het eindstation, maar hij schoot in kansrijke positie naast het doel.

Tien minuten voor rust was ook Someren dichtbij een doelpunt. Max Sonnemans werd onreglementair afgestopt en Nick de Louw mocht op twintig meter van het doel een vrije trap nemen. De bal verdween hard in de uiterste benedenhoek, maar doelman Levi Hanckmann pareerde knap ten koste van een corner.

Evenals vorige week tegen ZSV kwam Someren meteen na rust beter voor de dag. Via Justin Hoeben en Luc Bouwmans werd de bal voorgegeven op de inglijdende Koen de Louw, die leek te scoren. De Minor-doelman bracht echter op het laatste moment nog redding.  Enkele minuten later legde Luc de bal weer voor de voeten van Koen. Recht voor het doel in de zestien haalde de Somerense spits uit, maar via een verdediger verdween de bal over de achterlijn.

De thuisclub was daarna ook gevaarlijk via Brahim Benahmed, die profiteerde van een misser in de defensie en uithaalde. Sil Joosten pareerde de bal knap. Kort daarna was de Somerense doelman kansloos, maar Gereno Janssen raakte van afstand slechts de buitenkant van de paal.

Nick de Louw was even later dichtbij een memorabele treffer. Hij zag de Minor-goalie ver voor zijn doel staan en schoot een vrije trap net voorbij de middellijn direct op doel. De bal verdween echter rakelings naast de verkeerde kant van de paal. Nadat twee Minor-spelers een gele kaart hadden ontvangen van de goed leidende scheidsrechter Hendrix, kwam Someren in de 80ste minuut op voorsprong.  Koen de Louw schoot hard op doel en via de keeper raakte de bal de binnenkant van de paal, waarna Thijs Martens van dichtbij kon intikken; 0-1.

Minor probeerde vanaf dat moment uit alle macht nog iets aan de achterstand te doen. Het kwam niet verder dan een lob van Kevin Gegvataj over de lat,  terwijl Someren de voorsprong stug verdedigde en loerde op een counter. Mike Verdonschot scoorde op die manier nog bijna de 0-2, maar een verdediger wist de bal in extremis over de achterlijn te werken.

Komende zaterdag om 18.00 uur speelt Someren 1 op De Potacker een bekerwedstrijd tegen de zaterdagamateurs van SV De Braak.

Opstelling Someren: Sil Joosten, Wesley v.d. Boomen, Kevin v.d. Voort, Nick de Louw, Gjalt Burger, Max Sonnemans, Justin Hoeben, Daan van Vlerken (80 Mike Verdonschot), Luc Bouwmans, Koen de Louw, Thijs Martens.

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Gerard Verdonschot