V.V. Schaesberg 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

V.V. Schaesberg 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

SV Someren treft ‘angstgegner’ VV Schaesberg

Vorige week werden nagenoeg alle competitiewedstrijden afgelast en dus hervat ons eerste elftal de competitie komende zondag tegen VV Schaesberg. Een goede tegenstander, die we in de afgelopen twintig jaren regelmatig in competitieverband tegenkwamen. Van de laatste negen onderlinge duels in Landgraaf won Someren er slechts eentje in het seizoen 2006-2007. Dat is tekenend voor de kracht van de club, die in 2003 ontstond na een fusie van RKONS (1912) en RKVV Kolonia (1921).

Someren begon dit seizoen goed aan de competitie, maar de laatste twee wedstrijden voor de winterstop gingen verloren en daardoor vinden we de ploeg van Tim van Seggelen momenteel terug op de negende positie. Bij Schaesberg gebeurde het omgekeerde: Na een moeizame start in de eerste klasse hebben de Limburgers zich met vier opeenvolgende overwinningen keurig in het linkerrijtje genesteld op de zesde plek.

Het collectief van VV Schaesberg wordt altijd uitgebreid geroemd in de wedstrijdverslagen, maar de geroutineerde ploeg heeft ook individuele kwaliteiten. Denk daarbij o.a. aan nieuweling Eloy Cox, die in het verleden voor Groene Ster en Chevremont uitkwam en inmiddels bij Schaesberg de topscorerslijst aanvoert. Het elftal van Tim Zuidersma heeft de winterstop nuttig besteed door goede wedstrijden te spelen tegen de topamateurs van Groene Ster en EVV en zal gefocust zijn om ook in de competitie de ingezette progressie vast te houden.

Someren zag in de afgelopen weken weer diverse geblesseerde spelers terugkeren in het eerste elftal en dat zal ongetwijfeld een positieve invloed hebben op het zelfvertrouwen.  De wedstrijd op sportpark Strijthagen staat zondag onder leiding van scheidsrechter Paul Kerstges uit Eijsden en begint om 14.30 uur.

2017-05-07_Someren-_Schaesberg_1-2_website.JPG
De laatste onderlinge ontmoeting met VV Schaesberg was in mei 2017. Someren verloor toen in eigen huis met 1-2.

Wedstrijd-nummer

P. Kerstges

Sportpark Strijthagen
Hofstraat 5