SV Someren 1 (zon) - Sportclub Susteren 1 (zon)

SV Someren 1 (zon) - Sportclub Susteren 1 (zon)

Someren 1 gaat voor de nacompetitie

Op zondag 2 april speelt ons eerste elftal thuis tegen Sportclub Susteren onder bezielende leiding van coach Jurgen de Haan. De oud-trainer van Someren is na vijf stabiele jaren bezig aan zijn laatste seizoen in Susteren. Onlangs tekende hij een contract tot de zomer van 2024 bij de Onder-21 van Willem II in Tilburg.

Someren 1 speelde afgelopen zondag een goede wedstrijd en bezorgde Volharding (winnaar van de 2e periodetitel) de eerste thuisnederlaag van het seizoen. Na een flitsende start hadden onze blauwwitten de 0-2 overwinning al binnen een kwartier op zak door doelpunten van Koen de Louw en Luc Bouwmans. Coach Tim van Seggelen was een tevreden man: “We gaan nu vol voor de nacompetitie, gelet op de andere uitslagen hebben we goede zaken gedaan. We wonnen eerder dit seizoen in Susteren en het zou uitstekend zijn als we dat in eigen huis kunnen herhalen.”

Na wekenlang puntenverlies schoot Sportclub Susteren weer eens uit z’n slof in de degradatie-kraker tegen ZSV. Het speelde alle frustraties van zich af en haalde keihard uit: 4-0. Dat zorgde voor opluchting op Sportpark Suestra.

SC Susteren speelt al tien seizoenen onafgebroken in de eerste klasse. Dit seizoen zijn de groenwitten, die veel scoren en een positief doelsaldo hebben, vreemd genoeg op een degradatieplek beland. Jurgen de Haan heeft bij de nummer voorlaatst nog één doel voor ogen en dat is handhaving in de eerste klasse. De meesten van de veertien clubs zijn overigens verwikkeld in dezelfde strijd. Het gat met de nummer voorlaatst en de nummer zes bedraagt maar vier punten. Subtoppers en middenmoters kunnen nog meedoen voor promotie, maar een slechte reeks kan ook zomaar nacompetitie betekenen voor degradatie. De geringe krachtsverschillen staan garant voor een spannend competitieverloop.

De wedstrijd begint zondag om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Opsteen uit Keldonk.

2022-11-13_SC_Susteren-Someren_1-3.jpg
De heenwedstrijd in Susteren op 13 november 2022 eindigde in een overwinning voor Someren (1-3).

Kleedkamer

00 - Tribune links
000 - Tribune rechts

Wordt gespeeld op veld