SV Someren 1 - Wittenhorst (zon)

SV Someren 1 - Wittenhorst (zon)

Someren 1 ontvangt kampioen Wittenhorst

Op sportpark De Potacker ontvangen we komende zondag Wittenhorst, de kersverse kampioen in de 1e klasse C. De oranjezwarten uit Horst pakten twee weken geleden op overtuigende wijze de titel met veertien punten voorsprong op nummer twee EFC. De overmacht van de Noord-Limburgers komt ook tot uiting in de topscorerslijst. Die wordt aangevoerd door Jeroen Verkennis met 20 doelpunten, maar ook zijn teamgenoten Giel Beurskens (13x) en Joost van Rensch (12x) staan in de top van die ranglijst.

De uitwedstrijd in december vorig jaar leverde een flatteuze 6-2 nederlaag op voor Someren, dat destijds een zevental spelers miste vanwege blessures en schorsingen. De afgelopen weken ontbrak libero Nick de Louw vanwege een enkelblessure, maar aanstaande zondag is hij vrijwel zeker van de partij.

Niet alleen voor Wittenhorst, maar ook voor Someren staat er weinig meer op het spel. Onze blauwwitten staan op een veilige vierde plaats en door twee opeenvolgende nederlagen is de derde periodetitel nagenoeg onbereikbaar geworden. Een andere mogelijkheid om de nacompetitie te bereiken, is hoger eindigen dan EFC dat vier punten voorsprong heeft. Zelfs als Someren de laatste drie wedstrijden wint, blijft het afhankelijk van de resultaten van andere teams. Desondanks mag het team van coach Tim van Seggelen niet ontevreden zijn over de prestaties dit seizoen na de promotie van vorig jaar.

Beide teams kunnen zondag vrijuit spelen en hopelijk wordt het een aantrekkelijk duel. De wedstrijd begint zondag zoals gebruikelijk om 14.30 uur.

2022-12_Wittenhorst-Someren_6-2.JPG
De uitwedstrijd tegen Wittenhorst in december vorig jaar ging met 6-2 verloren.

Kleedkamer

00 - Tribune links
000 - Tribune rechts

Wordt gespeeld op veld