SV Someren 1 (zon) - Chevremont 1 (zon)

SV Someren 1 (zon) - Chevremont 1 (zon)

SV Someren speelt zondag thuis tegen Chevremont

Op zondag 20 november speelt ons eerste elftal op sportpark De Potacker tegen nummer vier Chevremont. Een sterke tegenstander, die we nog kennen van het seizoen 2013-2014. Toen won Someren thuis met 3-2 en werd het in Limburg 0-0.

Chevremont is al jaren een vaste vertegenwoordiger in de 1e klasse. Sinds 2017 speelt de ploeg uit Kerkrade op het hoogste regionale voetbaltoneel en strijdt het ieder seizoen lang mee om de prijzen, maar van een terugkeer in de landelijke 4e divisie is het nog niet gekomen. “De ambities zijn er om dit jaar te promoveren”, aldus voorzitter Ben Paulissen. “Als je jaren bovenin meedraait, mag ook verwacht worden dat je deze ambities uitspreekt. We hebben een goede selectie om een plekje in de 4e divisie te bemachtigen.” Chevremont beschikt inderdaad over een ervaren team met diverse routiniers en gemakkelijk scorende spelers als Calvin Romer (7x), Brian Jacobs (5x) en all-time clubtopscorer Tim Blättler (4x).

Afgelopen zondag werd dat scorend vermogen in Kerkrade bevestigd toen ZSV met maar liefst 8-2 werd afgedroogd. Bij rust was de stand 4-2, maar na een rode kaart voor Dirk Verleijsdonk, walste de thuisploeg over ZSV heen en scoorde nog vier keer.

Promovendus Someren presteert dit seizoen ook heel aardig in de 1e klasse en staat op een zevende plaats in het linkerrijtje. De ploeg van coach Tim van Seggelen deed in de eerste zes competitiewedstrijden voor geen enkele tegenstander onder en had eigenlijk wel enkele punten meer verdiend. Afgelopen zondag trof Someren in Sportclub Susteren een opponent die ietsje beter was, maar het scoreverloop zat deze keer eens mee. Bij een 1-1 stand nam de druk van Susteren toe, maar door gezamenlijke inzet en het afstraffen van defensieve fouten, boekte het Somerense collectief een mooie 1-3 overwinning.

De wedstrijd tegen Chevremont begint zoals gebruikelijk om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Kyle Hoeveler uit Stein.

2013-10-6_Someren-Chevremont_3-2.JPG
De laatste thuiswedstrijd tegen Chevremont in oktober 2013 eindigde in 3-2.

Wordt gespeeld op veld

veld 3

Wedstrijd-nummer

K. Hoeveler