ZSV 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

ZSV 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Someren 1 speelt derby tegen ZSV

Komende zondag staat de wedstrijd ZSV-Someren op het programma. De laatste keer dat we elkaar in competitieverband tegenkwamen, was in het begin van dit seizoen. Someren won op sportpark De Potacker met 4-0 op een moment dat de Zeilbergers niet in hun allerbeste vorm verkeerden. De geelzwarten hadden na het  vertrek van enkele sterkhouders tijd nodig voor het inpassen van een aantal nieuwe, jongere spelers. Vanaf het begin van het seizoen stond ZSV in de staart van de ranglijst en het voorkomen van degradatie leek het enige doel.

De Zeilbergers staan echter bekend als karaktervoetballers en dat is in de laatste periode ook gebleken. Uit de laatste vijf competitiewedstrijden behaalde ZSV liefst tien punten. Afgelopen zondag werd er gewonnen van Schaesberg. De geelzwarten speelden gretig en de overwinning was verdiend. Met wat meer geluk en zorgvuldigheid was de winst nog veel ruimer geweest dan de 2-1 die uiteindelijk op het scorebord stond.

Ons vaandelteam speelt in 2023 nog te  wisselvallig. Goede wedstrijden worden afgewisseld met veel mindere. Desondanks staat ons eerste elftal nog steeds in de middenmoot, maar het is oppassen geblazen. De teams van plaats vijf tot en met veertien zijn steeds dichter naar elkaar toe gekropen. Someren bezet momenteel plaats zes, maar heeft slechts drie punten voorsprong op nummer twaalf Minor, dat op een potentiële degradatieplaats staat.

Winst voor de ploeg van Tim van Seggelen is meer dan welkom, want verlies kan zomaar leiden tot een vrije val op de ranglijst. De Somerense spelers hopen dat veel supporters naar sportpark De Kranenmortel komen om hen aan te moedigen. Ze gaan er zondag (en in de voorbereiding) alles aan doen om succesvol te zijn!

2022-10-09_Someren-ZSV.jpg
De heenwedstrijd tegen ZSV, in oktober 2022, werd met 4-0 gewonnen.

Wedstrijd-nummer

J.P.M. Loontjens

Sportpark De Kranenmortel
Kranenmortelweg 6 A