Wittenhorst (zon) - SV Someren 1 (zon)

Wittenhorst (zon) - SV Someren 1 (zon)

Gehavend Someren op bezoek bij koploper Wittenhorst

Voor SV Someren lijkt de winterstop net iets te laat te komen. Het aantal geblesseerde basisspelers is momenteel niet op de vingers van een hand te tellen en komende zondag staat de wedstrijd tegen koploper Wittenhorst op het programma.

Het gaat Wittenhorst dit seizoen voor de wind. Na de tweede plaats van vorig seizoen werd de ploeg uit Horst door velen getipt als kampioenskandidaat. De oranjehemden maken het waar: ze staan na tien wedstrijden fier aan kop met 24 punten en een doelsaldo van 34-10. Wittenhorst heeft een prima elftal, waarin de aanvallers uitblinken. Joost van Rensch scoorde 5x, Joep Beurskens al 9x en topscorer is Jeroen Verkennis met 12 doelpunten. De 23-jarige in Heibloem geboren Verkennis is overigens van origine een rechtsback, maar de trainer van Wittenhorst posteerde de ex-prof van Helmond Sport in de spits. Afgelopen zondag creëerde Wittenhorst kans na kans tegen ZSV en scoorde zelf vier keer. Het kreeg overigens ook twee treffers tegen en daar was hoofdtrainer Sjoerd van der Coelen behoorlijk kwaad over.

Zijn collega Tim van Seggelen van Someren zal hetzelfde gevoel gehad hebben, want zijn team liet het in de tweede helft tegen Deurne behoorlijk afweten. Na een 1-1 ruststand werd het uiteindelijk 2-5. De afstand tussen de linies was na rust veel te groot en de organisatie was compleet zoek.  Komende zondag zal er in Horst veel compacter gespeeld moeten worden. Wie weet is er dan nóg een verrassing mogelijk, want ondanks de vele eclatante overwinningen die Wittenhorst boekte, gingen ook twee wedstrijden verloren tegen Venlosche Boys (1-0) en De Ster (1-2).

De wedstrijd op sportpark Ter Horst begint zondag om 14.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Niels Cremers.

2016-10-02_Wittenhorst-Someren_3-3.jpg
In de laatste onderlinge ontmoeting, op 2 oktober 2016, speelden Wittenhorst en Someren met 3-3 gelijk.

Wedstrijd-nummer

N.P.P. Cremers

Sportpark Ter Horst
Wittebrugweg 3