Veteranen: Kansen genoeg!

5712AV
SOMEREN
tel. 0493-492147

Gewoon die bal erin knallen! Dat moeten veel van onze spelers gedacht hebben toen zij hun aanval telkens opnieuw zagen stranden in het strafschopgebied van de tegenstander of in de handen van hun keeper. Het was zaterdag weer een potje voetbal tegen Ommel zoals we gewend waren,… denken dat je de wedstrijd onder controle hebt en dan alsnog de tegenstander uiteindelijk met de winst naar huis zien gaan.

Het leverde wel een leuke wedstrijd op. De strijd was in de eerste helft, als we eerlijk zijn het meest in het voordeel van de Veteranen uit Someren. Al zaten daar hier en daar wel wat té jonge veteranen tussen, maar daar had de tegenstander ook voor gezorgd in de opstelling van hun team. Het leverde een mooi samenspel op van de Veteranen onderling binnen de teams.

Met de zon op z’n knar en in z’n rug zorgde Eric over de rechterflank met zijn come-back voor de voorzetten en de corners die paniek moesten zaaien in de zestien van Ommel. Bennie en Tim deden er op hun beurt alles aan om de score te openen. Een mooi schot van Tim op doel vloog aan de verkeerde kant over de rechterkruising de vangnetten achter het doel in. Een eerdere aanval van Bennie stuitte op de keeper van Ommel. Een even later door Tim prima genomen vrije trap werd door Eric B. in de zestien direct op de slof in de linker benedenhoek geknald. Deze doelkans werd echter door de keeper op miraculeuze wijze met de rechtervoet het keepersgebied uitgewerkt, waarop er meteen een flintsende reactie van Bennie op de paal volgde. Even later volgde er een afstandsschot van Stefan, die we overigens wel the man of the match kunnen noemen, dat door de keeper maar net over het doel werd getikt.  Ook Jorn probeerde aan het einde van de wedstrijd het tij te keren, maar tevergeefs. Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Kansen genoeg!

Alleen met goed voetbal kom je er ook niet. Dat werd deze keer pijnlijk duidelijk. Ondanks dat onze achterhoede z’n stinkende best deed de nul te houden, kon Ommel toch één kans benutten om als winnaar naar huis te gaan. Dat belooft dus wéér een mooie pot te worden de volgende keer!

Link naar filmmateriaal

Foto- en filmmateriaal: Wim