Veteranen: Onherkenbaar MIFANO na rust

1402SB
BUSSUM
tel. 035-6914185

Beste lezers, elke voetballer heeft wel eens de gedachte onverslaanbaar te zijn. Bij ons was die gedachte er afgelopen zaterdag ook. Alleen duurde die gedachte slechts alleen gedurende de eerste speelhelft. Daarna werd er door de tegenstander abrupt een einde aan gemaakt!

Ook in deze wedstrijd hadden we te maken met een 1e helft die totaal niet te vergelijken was met de 2e helft. Alles leek er op in de 1e helft dat we de wedstrijd met gemak naar onze hand konden zetten. MIFANO werd door ons voor een groot deel van de eerste speeltijd op hun speelveld teruggedrongen. MIFANO kon moeilijk balbezit houden en wij wisten de bal goed rond te spelen. Op het middenveld wist Maarten de bal regelmatig terug te veroveren op de tegenstander en werden vanuit hem combinaties gezocht met onder andere Jeroen, Stefan en Sander Maas, die als gastspeler zijn voetbalkwaliteiten duidelijk aan de tegenstander had laten zien.

Uit al deze gedrevenheid en souplesse ontstond na ongeveer een kwartier onze eerste treffer, doordat Frank B. zich gemakkelijk wist los te maken van een van zijn vele verdedigers en op professionele wijze de keeper uitspeelde. MIFANO had vrijwel direct daarna een stevig antwoord met een aanval over rechts dat resulteerde in een hard en strak schot in ons doel.

Even leken we onoverwinnelijk, totdat uit een corner van de tegenstander hun spits boven onze kopkampioen uittoornde en met overtuigende kopkracht de bal achter Martin van de V., onze steun en toeverlaat voor deze wedstrijd, in het net liet veren.

Met een zeker zelfvertrouwen gingen we de rust in om te genieten van een kopje thee en om net als voor de rust de kunstgrasmat wederom te betreden met hetzelfde doel als waar we mee waren begonnen, winnen!

Het werd een flinke strijd, die door de scheids van MIFANO niet altijd met dezelfde balans werd gearbitreerd. De druk op hem was van alle kanten te voelen! Met alle spelgedrevenheid die we hadden werd door ons getracht de tegenstander van de bal te spelen. Dat lukte in heel veel gevallen. Dit bracht de tegenstander tot een nog beter balbezit, waardoor er steeds meer momenten ontstonden dat onze defensie of over links, of over rechts, of door het midden werd gekraakt. De vier wissels bij MIFANO begonnen een duidelijk verschil te maken in de wedstrijd.

Even was onze tactiek beter dan die van hun en kon Sander de bal op slinkse wijze laag over de grond in de rechterhoek van het doel van MIFANO knallen. Wat volgde was nog meer druk over onze flanken door MIFANO. Uiteindelijk werd bij deze jongen de druk te hoog en werd ik op slimme wijze door de spits van MIFANO gedwongen om mee te gaan in zijn actie, die helaas plaatsvond in onze zestien. De penalty werd in eerste instantie knap gehouden door Martin, was het niet dat een echte spits altijd een tweede kans zoekt en de wegstuitende bal alsnog binnen de palen kreeg.

Wat volgde was een uitputtingsslag. Beide teams gunden elkaar geen meter breed de ruimte. Er volgden aan beide zijden verschillende doelrijpe kansen. MIFANO wist echter de overwinning ruim in de wacht te slepen door er uiteindelijk een vierde treffer bij te maken.

Foto- en filmmateriaal: Wim (deze week verlof)

Tekst: Marcel

SV Someren 1