SSS'18 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

SSS'18 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Someren speelt eerste wedstrijd districtsbeker tegen SSS’18

Na een korte oefencampagne begint het eerste elftal komende zondag aan de poulefase van de districtsbeker. Daarin zijn onze blauwwitten ingedeeld met Olympia 18 uit Boxmeer, NWC uit Asten en SSS’18 uit Overloon.

Die laatste vereniging is zondag de eerste tegenstander van Someren, dat in augustus twee oefenwedstrijden speelde tegen Unitas’59 (2-1 winst) en SV Deurne (0-1 winst). Een echte graadmeter zijn die overwinningen niet, omdat de teams nog verre van compleet waren. Dat gold zeker ook voor Someren dat het gros van de eerste elftalspelers nog moest missen in de oefenserie. Tegen SSS’18 zullen de meeste selectiespelers waarschijnlijk weer aansluiten.

In het districtsbekertoernooi kan coach Tim van Seggelen zeker geen beroep doen op sterkhouder Nick de Louw, die een late vakantie heeft gepland. Ongetwijfeld een gemis, want de Somerense aanvoerder nam in de oefenwedstrijden zijn team op sleeptouw en scoorde bovendien alle Somerense doelpunten.

In juni jongstleden speelden SSS’18 en Someren nog tegen elkaar in de eerste ronde van de nacompetitie. De Somerenaren wonnen toen met 0-2, waardoor SSS’18 degradeerde naar de 2e klasse. Omdat het team van Tim van Seggelen daarna ook de halve finale en de finale van de nacompetitie won, bewandelde Someren de omgekeerde weg en promoveerde van de 2e naar de 1e klasse.

De wedstrijd wordt zondag gespeeld op sportpark ‘De Raaij’ in Overloon. Om 14.30 uur zal het eerste fluitsignaal van arbiter Nefkens te horen zijn.

SSS18-Someren.jpg

Toernooi

Wedstrijd-nummer

G.J. Nefkens