Someren wint eerste bekerwedstrijd met 0-3

5825AL
OVERLOON
tel. 0478-641483

Overloon- In de poulefase van de districtsbeker won Someren haar eerste wedstrijd redelijk eenvoudig van SSS’18. Het werd 0-3 dankzij doelpunten van Koen de Louw, Mike Verdonschot en Luc Bouwmans. Het had ook zomaar 0-5 kunnen zijn, maar treffers van Max Sonnemans en Justin Hoeben werden afgekeurd.

De wedstrijd begon met een minuut stilte vanwege het overlijden van oud-SSS’18 voorzitter Jan Lamers. Na het eerste fluitsignaal waren beide ploegen aanvankelijk aan elkaar gewaagd. Een schot van Maico Meulen scheerde over het doel en een gevaarlijk schot van Dévi Fondon werd knap gepareerd door de doelman van SSS’18.  Aan de andere kant was doelman Sil Joosten alert door een bal, die richting de kruising zeilde, klemvast te pakken.

Na een drinkpauze halverwege de eerste helft begon Someren over de flanken steeds meer gevaar te stichten. Na een goede aanval via Max Sonnemans en Maico Meulen legde die laatste de bal op een presenteerblaadje voor de voeten van de inkomende Koen de Louw. De Somerense topscorer van vorig seizoen tikte eenvoudig zijn eerste van dit seizoen binnen; 0-1.

Enkele minuten voor rust volgde een soortgelijk doelpunt. Op de linkerflank liep Koen weg bij zijn tegenstander en gaf scherp voor op Mike Verdonschot, die als eerste bij de bal was en de 0-2 scoorde.

De tweede helft was amper begonnen of de bal lag weer in het net. Invaller Luc Bouwmans, net in het veld gekomen, liep goed vrij, werd keurig in de diepte aangespeeld door Koen en schoot binnen; 0-3.

Daarna stelde Max Sonnemans de Overloonse doelman op de proef met een gericht schot, dat knap tot hoekschop werd verwerkt.

Na een geblokt schot van Luc Bouwmans kopte Max Sonnemans de bal voorbij de misgrijpende doelman. Op advies van de grensrechter werd het doelpunt echter geannuleerd door scheidsrechter Nefkens, waarbij beiden over het hoofd zagen dat er nog een SSS-verdediger op de achterlijn stond.

Ook een doelpunt van Justin Hoeben werd afgekeurd en daardoor eindigde deze wedstrijd in 0-3.

Komende zondag wordt op De Potacker de bekerderby gespeeld tegen NWC, dat eenvoudig afrekende met Olympia’18 (5-2).

Opstelling Someren:

Sil Joosten, Thijs Martens, Ron van Stratum, Kevin v.d. Voort (70 Maxime Hollanders), Wesley v.d. Boomen, Daan van Vlerken (62 Rik Bukkems), Mike Verdonschot (46 Luc Bouwman), Max Sonnemans, Dévi Fondon (62 Jan Meulendijks), Koen de Louw, Maico Meulen (70 Justin Hoeben).

Verslag: Gerard Slegers

Foto’s: Jelle Sleegers