SV Someren 1 - Bekkerveld 1

SV Someren 1 - Bekkerveld 1

SV Someren speelt donderdagavond halve finale nacompetitie

Someren 1 speelt op donderdagavond de halve finale van de nacompetitie tegen Bekkerveld uit Heerlen. Die wedstrijd wordt gespeeld op sportpark ‘De Potacker’ en begint om 20.00 uur.

Dankzij een verdiende 0-2 zege op SSS’18 uit Overloon heeft het team van coach Tim van Seggelen de tweede ronde van de nacompetitie bereikt. Na een tamme eerste helft kwamen de blauwwitten na rust steeds meer in hun element en regen de doelkansen zich aaneen. Doelman Cornelissen keepte een prima wedstrijd, maar kon een nederlaag van de geelzwarten niet voorkomen. Een kwartier voor tijd bracht Maico Meulen Someren verdiend op 0-1 en in blessuretijd verdubbelde Koen de Louw de score.

Bekkerveld, Somerens tegenstander in de halve finale, schakelde verrassend Mierlo-Hout uit. De thuisploeg begon goed aan de wedstrijd en kwam binnen vijf minuten op voorsprong door een treffer van Jasper Lalisang. Halverwege de eerste helft trokken de Heerlenaren het initiatief naar zich toe en bogen de achterstand vlak voor rust om door treffers van Jop Engelen en Nigel Bougard. Na rust ging ’t Hout op zoek naar de gelijkmaker, maar de ploeg van Raymond Koenraadt was niet gelukkig in de afwerking. Mark Willem bepaalde met twee treffers de eindstand op 1-4.

Vijf keer speelde Someren op de Potacker tegen Bekkerveld en dat leverde één keer winst en één keer verlies op. De laatste drie ontmoetingen eindigden in 0-0, maar donderdagavond gaat er zeker gescoord worden.

De winnaar speelt op zondag 19 juni op neutraal terrein de finale tegen Oirschot Vooruit of Sportclub’25. De finalewinnaar promoveert naar de eerste klasse.

Uitslagen eerdere thuiswedstrijden:

2008-2009:   Someren-Bekkerveld        3-1

2009-2010:   Someren-Bekkerveld        0-1

2011-2012:   Someren-Bekkerveld        0-0

2014-2015:   Someren-Bekkerveld        0-0

2016-2017:   Someren-Bekkerveld        0-0

2017-02-12_Someren-_Bekkerveld.jpg

De laatste thuiswedstrijd tegen Bekkerveld in februari 2017 eindigde in 0-0.

Wordt gespeeld op veld

veld 1

Wedstrijd-nummer

S.J.F. Huijs