Venlosche Boys 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Venlosche Boys 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

SV Someren speelt bekerduel in Venlo

De geplande competitiewedstrijd van Someren 1 tegen Marvilde 1 op 7 november werd afgelast. De blauwwitten staan momenteel op de vierde plaats in de 2e klasse H en spelen komende zondag in de derde ronde van de districtsbeker tegen Venlosche Boys. De Limburgers staan ook op de vierde plaats in de competitie, maar één klasse hoger dan Someren.

De oranjezwart-hemden speelden afgelopen zondag wel en wonnen met 4-0 van middenmoter BSV Limburgia. Een bewijs dat de ploeg van de 26-jarige hoofdcoach Joeri Janssen in vorm is. Janssen is afkomstig uit de eigen gelederen van Venlosche Boys en tevens actief als trainer bij VVV. Onder zijn leiding zijn de Boys beter dan ooit begonnen in de 1e klasse D, waarin ze al vijf seizoenen uitkomen.

Het is lang geleden dat Someren 1 officiële wedstrijden speelde tegen Venlosche Boys. Twee seizoenen was Someren ingedeeld bij de Limburgers en beide keren (in 2002 en 2011) werden de Somerenaren kampioen. Dat was in de 2e klasse en de onderlinge resultaten waren steeds in Somerens voordeel. Dat gebeurde ook nog eens met eigen clubtrainers, namelijk Peter Verstappen en Hans van Santvoort.

De huidige coach van Someren, Tim van Seggelen, is eveneens afkomstig uit  de eigen vereniging, maar om de hoger geklasseerde Venlonaren te kunnen verslaan, zullen naast de juiste tactiek, ook een goede vorm en optimale inzet van de spelers noodzakelijk zijn.

De winnaar van het bekerduel speelt in december thuis tegen de winnaar van de wedstrijd Sparta'18 (Sevenum) en Olympia'18 (Boxmeer).

We gaan het zien op zondag 14 november op sportpark ‘Alde Wielerbaan’ in Venlo.

Aanvang: 14.30 uur.

Uitslagen eerdere ontmoetingen:

2001-2002    Venlosche Boys-Someren 1-2     Someren-Venlosche Boys 5-1

2010-2011    Venlosche Boys-Someren 0-3     Someren-Venlosche Boys 4-0

2010-11-28_Someren_1-_Venlosche_boys_1.jpg
Tim van Seggelen, de huidige hoofdtrainer van Someren, in duel met een speler van Venlosche Boys in 2010.
Doelman Maarten Werts en aanvoerder Teun Custers kijken op de achtergrond toe.

Toernooi

Wedstrijd-nummer

C.J.T. van Daal

Sportpark Alde Wielerbaan