Ruime nederlaag Someren JO19-1

5928NR
VENLO
tel. 077-3969900

Voor vandaag staat de uitwedstrijd tegen Blerick JO19-1 op het programma, Someren start de wedstrijd vanaf de 2e positie, gastheer Blerick bezet de 3e positie, met 1 punt minder, en een wedstrijd meer gespeeld.

Het eerste half uur valt er weinig te genieten in Blerick, beide teams weten de weg naar het doel nog niet te vinden. Pas in de 37e minuut krijgt Someren de 1e grote mogelijkheid. Tom Lintermans steekt JO17-1 speler Jeroen Santegoeds weg op de rechterzijde, Jeroen houdt het overzicht en ziet Luc van Berlo vrij voor goal staan, maar helaas ziet de spits van Someren de bal aan de verkeerde kant van de paal belanden. 3 minuten later krijgt Someren op randje strafschopgebied een vrije trap, maar de inzet van Stein Deerns beland op de billen van 1 van de muurstaanders. Net voor rust krijgt Blerick ook een vrije trap aan de zijkant van het strafschopgebied, deze wordt voor de goal geslingerd, doelman Kevin Aben krijgt de bal niet goed onder controle, en ziet de rebound achter hem in het doel verdwijnen, 1-0. Nog in de blessuretijd van de 1e helft krijgt Someren een dot van een kans om op gelijke hoogte te komen, maar de kopbal van Jeroen Santegoeds wordt door de Blerickse doelman op de lat getikt en verdwijnt zo over het doel.

Someren komt goed uit de rust, en krijgt direct een goede kans, via Tijn Welten en Stein, komt de bal bij Jeroen, maar hij weet de bal niet de juiste richting te geven, en de bal verdwijnt over het doel. In de 52e minuut geeft Someren zijn 2e cadeautje weg deze middag, de spits van Blerick weet de bal vrij voor Kevin in het doel te werken. Na de 2-0 is Someren het spoor even volledig bijster en weet Blerick binnen een kwartier tijd de score naar 5-0 te brengen middels 2 goals uit een corner en 1 uitgespeelde aanval. De wedstrijd is al lang gelopen als Stein Deerns in de 81e minuut de score een beter aanzien geeft op aangeven van Kevin Tomassen, 5-1. Na 90 minuten voetbal fluit scheidsrecher Evertz voor het laatst deze middag, en eindigt de wedstrijd in een ruime nederlaag voor Someren.

Waar toch kansen genoeg lagen vandaag, weten we deze niet om te zetten in doelpunten, Blerick heeft hier optimaal van geprofiteerd. Er is nog niets gelopen in de spannende top van de hoofdklasse-H, dus we vervolgen de strijdt over 2 weken met een thuiswedstrijd tegen Olympia ’18 uit Boxmeer, om 15:15 uur op sportpark de Potacker, helaas zal dit gebeuren zonder de steun van onze trouwe supporters.

SV Someren 1
Deurne 1