De Valk 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

De Valk 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

SV Someren voetbalt voor het eerst zonder publiek

Er zal komende zondag een desolate sfeer heersen op sportpark ‘Valkennest’ in Valkenswaard. Normaal gesproken is er aardig wat publieke belangstelling voor het onderlinge duel tussen De Valk en SV Someren, maar dat is deze keer niet toegestaan. De wedstrijd wordt vanwege de verscherpte coronamaatregelen gespeeld zonder toeschouwers.

Het gerenommeerde ‘De Valk’ werd opgericht in 1909. Tussen 1955 en 1961 speelde de vereniging in het betaald voetbal. In 1963 werd de Valken Nederlands kampioen bij de zondagamateurs. Na diverse jaren eerste klasse en hoofdklasse, spelen de geelzwarten sinds vorig seizoen weer in de tweede klasse.
De selectie van trainer Marc Höcher (oud-speler van o.a. Heracles en Helmond Sport) is matig begonnen aan de competitie. De 1-2 nederlaag tegen topfavoriet Mierlo-Hout was wellicht ingecalculeerd, maar dat met dezelfde cijfers werd verloren van Oirschot-Vooruit was een regelrechte tegenvaller.

Zonder zelf groots te spelen boekte Someren vorige week de eerste overwinning van het seizoen tegen RKVV Haelen. De thuisploeg kreeg diverse mogelijkheden om op voorsprong te komen, maar het eerste doelpunt viel pas kort voor het rustsignaal toen Thijs Martens de doelman wist te verschalken. Thijs was ook de maker van de 2-0 na een uitval halverwege de tweede helft. Het slotakkoord was voor invaller Oelse Venhuizen, die met een rake kopbal de eindstand bepaalde op 3-0.
Zondag gaan de blauwwitten hun uiterste best doen om - ook zonder steun van supporters - succesvol te zijn in Valkenswaard.

SV Someren biedt haar trouwe supporters en andere geïnteresseerden de mogelijkheid om de wedstrijd live te volgen via twitter. Hoogtepunten van de wedstrijd, doelpunten, foto’s en filmpjes worden via dit medium snel doorgegeven.
Maak een twitteraccount aan op  uw smartphone en volg @SVSomeren of ga naar de website www.svsomeren.nl en volg het wedstrijdverslag door rechtsboven op het twitterlogo te klikken.  png-clipart-twitter-logo-blue-sky-wing-beak-font-twitter-blue-social-media.png

Onderlinge competitieresultaten:

2016-2017:   Someren - De Valk           2-0

2016-2017:   De Valk - Someren           2-1

2019-2020:   Someren - De Valk           2-2

2019-11-24_Someren-_De_Valk_1_087.JPG

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
27 sep 2020 Oirschot Vooruit 1 (zon) - De Valk 1 (zon) co 2 - 1
20 sep 2020 De Valk 1 (zon) - Mierlo Hout 1 (zon) co 1 - 2