Someren verslaat De Valk in een memorabele wedstrijd

SV Someren 1

2e klasse H

4 oktober 2020 14:30

Valkenswaard - SV Someren won op het Valkennest met 2-4 van De Valk. Dat gebeurde in een memorabel duel, want voor het eerst waren toeschouwers niet toegestaan. Hoewel Someren binnen het uur op een comfortabele 0-3 voorsprong stond, bracht een treffer van Luc Nouwen in de zeventigste minuut de spanning weer terug. Na de 1-4 van Maico Meulen leek de wedstrijd beslist, maar toen de thuisclub nog eens scoorde uit een strafschop en Someren vanwege een blessure met tien man verder moest, volgde er nog een zinderende slotfase.

Na een rustige beginfase aan beide kanten brak Tim van den Boomen in de 23ste minuut de ban namens Someren. Op aangeven van broer Wesley schoot Tim de 0-1 in de touwen. Amper twee minuten later was de jonge aanvaller weer succesvol. Na een perfecte pass van Thijs Martens hoefde hij de bal alleen nog maar een laatste zetje te geven, 0-2.  Luuk Hoeben had voor rust de 0-3 op zijn schoen na goed voorbereidend werk van Koen de Louw, maar hij strandde oog in oog met doelman Verhoeven.
Someren verdiende de 0-2 voorsprong halverwege. Er werd in de eerste helft met veel inzet gespeeld, er was een goede aansluiting en de tegenstanders werden stevig onder druk gezet, zodat ze nauwelijks in hun spel konden komen.

In de tweede helft ging Someren met de straffe wind in de rug onverdroten verder. In de 55ste minuut viel de bal na een scherp genomen hoekschop van Max Sonnemans via de onderkant van de lat bij de tweede paal direct binnen, 0-3.
De blauwwitten leken op rozen te zitten, maar twintig minuten voor tijd kwam De Valk via Luc Nouwen op 1-3. De geelzwarten gingen daarna op zoek naar de aansluitingstreffer en daardoor ontstond er wat meer ruimte voor de Somerense aanvallers. Koen de Louw ontdeed zich een kwartier voor tijd van zijn directe tegenstander en gaf een strakke voorzet op invaller Maico Meulen, die de bal beheerst in de rechterbovenhoek krulde, 1-4.
Tien minuten voor tijd maakte Luc Bouwmans randje zestien een overtreding en spits Luc Nouwen was voor de tweede keer trefzeker, nu vanaf de penaltystip, 2-4. Toen Oelse Venhuizen kort daarna geblesseerd raakte en niet meer verder kon, zag De Valk nog kansen. Er werd vol op de aanval gespeeld en doelman Sil Joosten moest nog een paar keer zijn talenten aanspreken om een doelpunt te voorkomen.
Scheidsrechter Azarfane, die de kaarten negentig minuten op zak hield, had in blessuretijd nog rood in petto voor Brian Vermeer. Er werd niet meer gescoord en zodoende eindigde de wedstrijd -met tien tegen tien- in een 2-4 overwinning voor Someren.
Volgende week staat er een thuiswedstrijd tegen Oirschot Vooruit op het programma.

Spelers Someren
Sil Joosten, Wesley vd Boomen, Luc Bouwmans, Nick de Louw, Ron van Stratum, Joost vd Velden (70 Oelse Venhuizen), Tim vd Boomen, Max Sonnemans, Koen de Louw, Luuk Hoeben (78 Gjalt Burger), Thijs Martens (64 Maico Meulen).

Verslag: Gerard Slegers
Foto’s: Jan van den Broek (volgen)

SV Someren 1
Deurne 1