Deurne 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Deurne 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Someren speelt bekerwedstrijd tegen Deurne

Aanstaande donderdag 5 maart om 20.00 uur speelt Someren 1 in de achtste finales van de beker tegen SV Deurne 1. Een mooi affiche, omdat het een derby betreft. In het verleden speelden we al vaker tegen Deurne in het bekertoernooi en meestal kraaide de Deurnese haan victorie!!

• In augustus 2008 verloor Someren in de voorronde met 0-3 van hoofdklasser Deurne. De Deurnese treffers kwamen op naam van Bart van Bree, Joep Sijbers en Dennis Goossens.
  • In oktober 2014 gingen de Somerense blauwwitten met 1-3 ten onder. Thijs Cortenbach zette zijn team nog wel op voorsprong, maar Deurne trok de overwinning naar zich toe via Ronald Joosten, Roy Tulmans en Dennis Groen.
  • In december 2017 eindigde de onderlinge bekerstrijd op sportpark De Kranenmortel in een 2-2 remise (0-1 Wesley van den Boomen, 1-1 Harm van der Steen, 1-2 Fabio Peters, 2-2 Ruhendry Martina). In de beslissende strafschoppenserie was SV Deurne uiteindelijk met 8-7 weer de gelukkigste.
  • De laatste bekerstunt van Someren tegen Deurne dateert van oktober 1996. In Deurne werd het toen 2-4, dankzij doelpunten van Dirk van Lieshout, Heino Peters, Twan van den Boomen en Karel Verdonschot. Voor Deurne waren Marcel Seijkens en Peter van Dam trefzeker.

Deurne strijdt dit seizoen in de eerste klasse tegen degradatie en deed afgelopen zondag goede zaken door met 1-2 te winnen van staartploeg SSS’18.

Bij middenmoter Someren liep het de afgelopen weken voor geen meter. De laatste twee wedstrijden tegen lager geklasseerde ploegen werden verloren en het negatieve doelsaldo (1-8) in die wedstrijden spreekt voor zich!

Tijd dus voor een aansprekende verrassing in de districtsbeker!! Ge wit ’t mer nooit!!!

Toernooi

Wedstrijd-nummer

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
19 jan 2020 Deurne 1 (zon) - ONDO 1 be 2 - 0
19 dec 2019 Sparta'25 1 (zon) - Deurne 1 (zon) be 0 - 1
07 dec 2017 Deurne 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) be 2 - 2

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
01 mrt 2020 SV Someren 1 (zon) - Hilvaria 1 (zon) co 1 - 3