SV Someren 1 (zon) - Vianen Vooruit 1 (zon)

SV Someren 1 (zon) - Vianen Vooruit 1 (zon)

SV Someren treft Vianen Vooruit in 3e ronde districtsbeker

Afgelopen zondag speelde Someren de laatste competitiewedstrijd van dit kalenderjaar. In Eersel hielden de blauw-witten kampioenskandidaat EFC verdienstelijk op 0-0. Voordat de Somerenaren kunnen gaan genieten van een korte rustperiode en een trainingskamp begin januari, spelen ze op 22 december eerst nog een wedstrijd in de derde ronde van de districtsbeker.

Tegenstander is het voor Someren onbekende Vianen Vooruit, dat zes seizoenen geleden nog vijfdeklasser was. De voetbalformatie uit Vianen (kerkdorp gemeente Cuijk) heeft zich in enkele seizoenen tijd opgewerkt naar de top van de tweede klasse H.
Vianen heeft evenveel inwoners als SV Someren leden heeft, namelijk 1300, maar een doorsnee dorpsclub kun je Vianen Vooruit niet noemen met meerdere basisspelers van buitenaf.
Naast een uitstekende teamgeest herbergt de ploeg een hoop kwaliteit. Ook al speelt Vianen Vooruit pas voor het tweede seizoen in de tweede klasse, echt onervaren kun je de selectie niet noemen. Zo is de helft van het elftal meerdere jaren op (nog) hoger niveau actief geweest en zijn de spelers gemiddeld eind-twintigers.
Vianen Vooruit heeft veel spelers die weten wat er gevraagd wordt op dit niveau. Zo staat er met Robby van Raaij een brok routine in de achterhoede. De oud-speler van De Treffers en JVC Cuijk is inmiddels 37, maar nog altijd niet versleten. Ook de nieuwste aanwinst Rik Renirie neemt bagage mee van hoog niveau, bij FC Oss en JVC, en Jeroen Bardoel (Rood Wit en Orion), Loeffen (Germania), Schepens en Wouter Evers (beiden Volharding) hebben ervaring in de eerste klasse.
De goede prestaties komen ook zeker voort uit goed (technisch) beleid. Met Niels Voet (34), bezig aan zijn vierde seizoen bij Vianen Vooruit, heeft de club een jonge, ambitieuze coach voor de groep staan.

De sportieve prestaties van Someren in dit seizoen vertonen veel overeenkomsten met Vianen Vooruit. Beide teams staan na 12 wedstrijden in hun tweede klasse op 19 punten (5 gewonnen, 4 gelijk en 3 verloren). En beide teams overleefden de voorronden van de districtsbeker met vier punten uit drie wedstrijden.
Het team dat zondag wint, plaatst zich voor de 4e ronde van de districtsbeker en speelt op 19 januari in Oss tegen Margriet.

De bekerwedstrijd op sportpark ‘De Potacker’ begint zondag om 14.30 uur.

Toernooi

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
15 dec 2019 EFC 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 0 - 0
08 dec 2019 SV Someren 1 (zon) - Marvilde 1 (zon) co 0 - 1
01 dec 2019 RKVVO 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 1 - 3
24 nov 2019 SV Someren 1 (zon) - De Valk 1 (zon) co 2 - 2
10 nov 2019 Beerse Boys 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 2 - 3

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Dit team heeft nog geen wedstrijden gespeeld