SV Someren 1 (zon) - De Valk 1 (zon)

SV Someren 1 (zon) - De Valk 1 (zon)

Someren verheugt zich op weerzien met oud-hoofdcoach Harjan De Wit

SV Someren was het afgelopen weekend vrijgeloot in de eerste ronde van het districtsbekertoernooi en kwam dus niet in actie. Komende zondag staat er weer een competitiewedstrijd op het programma en tegenstander is De Valk uit Valkenswaard. Dat betekent een weerzien met Harjan de Wit, die tussen 2011 en 2015 hoofdcoach was van Someren en in 2012 met de blauw-witten naar de hoofdklasse promoveerde.

Onder zijn leiding verloor De Valk afgelopen weekend het bekerduel tegen eersteklasser Brabantia met 0-1. De laatste competitiewedstrijd op sportpark ‘t Valkennest daarentegen werd knap met 3-1 gewonnen van kampioenskandidaat Mierlo-Hout en een week eerder werd er met 1-1 gelijkgespeeld tegen hoogvlieger EFC. De formatie uit Valkenswaard lijkt de juiste vorm dus te pakken te hebben.

Someren en De Valk kwamen elkaar in de voorbije jaren maar twee keer tegen in competitieverband. De geel-zwarten speelden in de afgelopen tien jaren afwisselend in de hoofdklasse en in de eerste klasse, maar zijn sinds dit seizoen dus weer actief in de tweede klasse.

SV Someren is weer tweedeklasser vanaf 2017 en won de laatste competitiewedstrijden met 0-3 van Hilvaria en met 2-3 van Beerse Boys. Dat gebeurde met een gehavend team, omdat een handvol geblesseerde basisspelers ontbrak. Hopelijk heeft een extra week rust hen goed gedaan en kan coach Dominik Vergoossen zondag weer over een bredere selectiegroep beschikken. Een van de spelers waarop hij zeker kan rekenen, is Koen de Louw. De 23-jarige aanvaller scoorde één keer tegen Beerse Boys en bracht zijn totaal daarmee voor Someren 1 in de afgelopen seizoenen op 25 treffers.

Hopelijk weten Koen en zijn medespelers ook komende zondag het net van de tegenstander te vinden. De wedstrijd op sportpark De Potacker begint om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Stefan van Westing uit Rosmalen.

Onderlinge competitieresultaten:

2016-2017:   Someren - De Valk             2-0

2016-2017:   De Valk - Someren             2-1

Wedstrijd-nummer

20565

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
10 nov 2019 Beerse Boys 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 2 - 3
03 nov 2019 Hilvaria 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 0 - 3
27 okt 2019 SV Someren 1 (zon) - Mierlo Hout 1 (zon) co 2 - 2
20 okt 2019 SV Someren 1 (zon) - SV Valkenswaard 1 (zon) co 3 - 4