Hilvaria 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Hilvaria 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Someren gaat op bezoek bij Hilvaria

Afgelopen zondag deelde Someren de punten met Mierlo-Hout in een spannende wedstrijd. Na een doelpuntloze eerste helft kwam de thuisclub in het tweede bedrijf al snel op voorsprong via Luc Bouwmans. Kort daarna bogen de gasten de achterstand om in een 1-2 voorsprong. Een kwartier voor tijd schoot doelman Maarten Werts zijn team weer langszij met een feilloos genomen strafschop. De 2-2 uitslag tegen kampioenskandidaat Mierlo-Hout was een goed resultaat voor het door blessures geteisterde team van Dominik Vergoossen.

Someren zal ook de komende weken geen beroep kunnen doen op een aantal geblesseerde spelers. Centrumverdediger Niels Schweren, die tegen Mierlo-Hout ontbrak wegens een schorsing, maakt wel weer deel uit van de selectie als Someren komende zondag afreist naar Hilvarenbeek. Daar treden de blauw-witten aan tegen nummer 12 Hilvaria, dat vorige week zijn tweede competiteoverwinning behaalde tegen Beerse Boys (1-3). Eerder werd er al met 1-2 gewonnen van De Valk. Daar stonden vier nederlagen tegenover en een stevig negatief doelsaldo. De formatie van Henry van de Braak moest namelijk in zes wedstrijden al 24 tegentreffers incasseren. De groen-witten beschikken echter ook over enkele gevaarlijke aanvallers, waaronder Joerie van Rijswijk en Coen van Oirschot, die ook al 12 keer het net van de tegenstanders vonden.

Someren bezet de achtste plaats op de ranglijst en heeft een overwinning nodig om aansluiting te behouden met de subtop. Het verschil met Hilvaria is slechts twee punten, dus is het ook zaak om die ploeg op afstand te houden. De Somerense formatie liet afgelopen zondag zien dat het aan motivatie en werklust niet ontbrak. Er werd hard gewerkt voor elkaar en bij tijd en wijle waren er ook goede aanvalscombinaties te zien. Met vijf doelpunten in de laatste twee wedstrijden zijn de Somerenaren ook aardig op schot gekomen. Hopelijk kunnen zij in Hilvarenbeek hun doelsaldo nog iets opvijzelen.

Zondag om 14.30 uur  zal arbiter Rick Nelemans uit Zundert het eerste fluitsignaal laten klinken op sportpark de Roodloop.

Uitslagen eerdere ontmoetingen

2018 Someren-Hilvaria      3-2      (doelpunten Salim Zeroual 2x en Niels Schweren)

2019 Hilvaria-Someren      1-1      (doelpunt Salim Zeroual)

Wedstrijd-nummer