Rood Wit V 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Rood Wit V 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Someren 1 speelt zaterdagavond tegen Rood Wit Veldhoven

Het gelijke spel tegen Sparta’25 voelde afgelopen zondag voor onze blauwwitten als een nederlaag. Na een zwakke eerste helft (stand 0-1) herpakte het eerste zich na rust en kwam op voorsprong via doelpunten van Thijs Martens en Justin Hoeben. Nadat we verzuimden om de voorsprong te vergroten, kwamen de Spartanen in blessuretijd onverwacht langszij via een benutte strafschop.

Het vaandelteam kan die teleurstelling komende zaterdag van zich afspelen door een goed resultaat neer te zetten tegen Rood Wit Veldhoven. De roodwitten spelen voor het vijfde opeenvolgende seizoen in de tweede klasse en eindigden meestal in de middenmoot. De formatie van trainer Koen van der Heijden begon zwak aan deze competitie en is samen met staartploeg Hilvaria nog altijd puntloos. Someren staat met vier punten uit drie wedstrijden in de middenmoot en wil ook graag omhoog kijken. Beide teams is er alles aan gelegen om punten te vergaren. De tweede helft tegen Sparta’25 toonde aan dat er perspectief gloort voor onze blauwwitten. De verdediging had de zaken op orde, er werd bij vlagen aardig gecombineerd en er werden voldoende kansen gecreëerd. Als die ook nog worden omgezet in doelpunten, moeten de Somerenaren in staat zijn om de punten zaterdag mee naar huis te nemen.

De onderlinge resultaten van de laatste jaren spreken echter in het voordeel van de Veldhovenaren. Zij wonnen drie keer, twee keer werd er verloren en één duel eindigde onbeslist. Zaterdagavond weten we of Someren het aantal overwinningen gelijk kan trekken. De wedstrijd op het mooie sportpark ‘De Korze’ begint om 19.30 uur en staat onder leiding van Jeroen Quinten uit Oirschot.

Onderlinge competitieresultaten

2015  Rood Wit V – Someren      2-2

2016  Someren – Rood Wit V      0-2

2017  Rood Wit V – Someren      1-4