Someren pakt 3 punten tegen Rood Wit

SV Someren 1

12 oktober 2019 19:30

J.J.L.W. (Jeroen) Quinten

Voor Someren was het van belang om de wedstrijd tegen Rood Wit met een goed resultaat af te sluiten. Rood Wit stond nog op 0 punten en Someren had tot nu toe 4 punten binnen gehaald. In deze wedstrijd was Someren  de betere ploeg. Na een ruststand van 0-0 werd uiteindelijk door een doelpunt van Koen de Louw de wedstrijd winnend afgesloten.

Vanaf de aftrap nam Someren het initiatief. Hierdoor speelde het spel zich vooral af op de helft van Rood Wit. In de 14e minuut was er de eerste kans. Thijs Martens ontfutselde zijn tegenstander de bal  en bracht Koen de Louw in stelling. Doelman Smulders van Rood Wit wist de inzet te keren. Kort daarop had een kopbal van Luuk Hoeben een beter resultaat verdiend. Nu belandde de bal op de paal. In de loop van de eerste helft bleef Someren op zoek naar de openingstreffer. Maar doelpogingen van Koen de Louw, Thijs Martens en Robert van Lierop bleven zonder resultaat. Rood Wit zette hier weinig tegenover, waardoor de ruststand 0-0 werd.

Met hetzelfde team begon Someren aan de 2e helft. Ook het spelbeeld was hetzelfde. Someren op zoek naar een doelpunt en Rood Wit stelde hier weinig tegenover. Er kwamen kansen voor Maico Meulen, die een teenlengte tekort kwam op een voorzet van Thijs Marten, Koen de Louw strandde met een afstandschot op doelman Smulders en ook bij een schot van Thijs Martens was hij de sta-in-de-weg. In de 74e minuut was Rood Wit dicht bij de openingstreffer. Invaller El Bakkali kreeg de bal voor een leeg doel aangespeeld, maar hij verprutste de opgelegde kans en de bal verdween naast het doel van Someren. Hier had Someren zomaar op achterstand kunnen komen. Maar Someren bleef op zoek naar het doelpunt. In de 83ste minuut kreeg Koen de Louw loon naar werken. Van afstand liet hij de doelman kansloos en bracht Someren op 0-1. Toch moest doelman Maarten Werts kort voor het einde handelend optreden om er voor te zorgen dat Someren de punten mee naar huis kon nemen. Een verdiende overwinning.

Komende zondag speelt Someren een thuiswedstrijd tegen SV Valkenswaard.

Verslag: Fons Hasselman
Foto’s: Gerard Verdonschot