Someren 2 wint ook de derde thuiswedstrijd van het seizoen

SV Venray 2

Hoofdklasse HK

27 oktober 2019 11:00

De wedstrijd begon ongelukkig voor Someren 2. Na 7 minuten moest Freek van Bussel (topscoorder van de blauwwitten dit seizoen) al geblesseerd naar de kant. De Somerenaren raakten hiervan niet van slag. In de 9e minuut kwam Someren 2 al op 1-0. Devi Fondon speelde Jan Meulendijks in en met een knappe lichaamsbeweging speelde hij zich vrij voor goal. Hij schoot koelbloedig binnen in de verre hoek. In de 12e minuut was het wederom raak, 2-0. Devi Fondon kapte de verdediger van SV Venray 2 uit en hij schoot goed binnen. Someren kreeg vervolgens via Danny Welten nog een grote kans, maar zijn goede actie eindigde met een schot op de paal. Het vervolg van de eerste half was bar en boos. Someren 2 ging mee in het spel van SV Venray 2 en er werd amper nog gevoetbald.

In de tweede helft kwam Someren 2 al snel op 3-0. Devi Fondon frotte zich in de 53e minuut door de verdediging van Venray 2 en hij schoot knap in de rechter bovenhoek binnen. De wedstrijd was beslist en daarom konden Nick Kusters en Pascal Loomans voor het eerst dit seizoen na blessureleed flink wat minuten maken. Dit duo zorgde er in de 63e minuut samen voor dat het 4-0 werd. Een goede corner van Nick Kusters werd bij de eerste paal goed binnengekopt door Pascal Loomans. Ook SV Venray 2 kreeg in de tweede helft nog enkele kansen door fouten van Someren-kant. Someren 2-doelman Wessel Pape was echter scherp en hij zorgde dat zijn doel schoon bleef, eindstand 4-0.

Someren 2 speelde niet goed en liet het na SV Venray 2 op de slachtbank te leggen. Na 5 wedstrijden staat Someren 2 op een gedeelde 2e plaats met 9 punten uit 5 wedstrijden. Aankomende zondag wacht de lastige uitwedstrijd tegen UDI’19 2. Aanvang 11.00 uur in Uden.

Opstelling: Wessel Pape, Norbert Maas, Jan Meulendijks, Ron van Stratum (64e Rob Custers), Jur Schweren, Stijn Sanders, Danny Welten (57’ Pascal Loomans), Gjalt Burger, Freek van Bussel (7’ Bart Hurkmans (75’ Dirk Swinkels)), Fabio Peters (54’ Nick Kusters), Devi Fondon.