Rood Wit V 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

Rood Wit V 1 (zon) - SV Someren 1 (zon)

SV Someren gaat op bezoek bij Rood Wit Veldhoven

Op zondag 2 december speelt Someren een uitwedstrijd tegen Rood Wit Veldhoven. Sportpark De Korze, waar Someren al regelmatig te gast was, roept bij de blauwwitten ongetwijfeld herinneringen op aan mooie voetbalmomenten. Vorig seizoen speelde Someren er een prima competitiewedstrijd en won het overtuigend met 1-4. De doelpunten kwamen destijds op naam van Freek van Bussel, Luuk Hoeben en Salim Zeroual (2x). Twee seizoenen eerder werd EFC er verslagen in de finale van de nacompetitie. Toen waren Niels Schweren en Freek van Bussel beslissend en promoveerde Someren naar de 1e klasse.

De laatste twee competitiewedstrijden leverden voor Someren geen overwinningen op. Beide keren werd er met 1-1 gelijkgespeeld tegen respectievelijk hekkensluiter Bladella en koploper FC Eindhoven AV. Someren had de volle zes punten binnen handbereik, maar het werden er maar twee. Vooral de laatste wedstrijd voelde als een nederlaag. De Eindhovenaren kwamen pas in de 94ste minuut langszij, terwijl Someren de wedstrijd volledig onder controle leek te hebben.

Rood Wit Veldhoven heeft een mindere serie achter de rug. Twee weken geleden was Gestel met 2-1 te sterk en vorige week legde Wilhelmina’08 op sportcomplex Drakesteyn de Roodwitten overtuigend met 4-0 over de knie.

Someren staat momenteel op de vierde plaats en Rood Wit Veldhoven. moet het doen met de tiende positie op de ranglijst. Het lijkt een behoorlijke kloof, maar dat is het niet, want het verschil bedraagt slechts drie punten. Als de thuisclub de wedstrijd wint, staan beide teams weer in punten gelijk. Voor Someren is er dus alles aan gelegen om te winnen, want de blik is overduidelijk naar boven gericht. De wedstrijd in Veldhoven begint om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter De Vaan.

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
25 nov 2018 Wilhelmina'08 1 (zon) - Rood Wit V 1 (zon) co 4 - 0
18 nov 2018 Gestel 1 (zon) - Rood Wit V 1 (zon) co 2 - 1
04 nov 2018 Rood Wit V 1 (zon) - Mierlo Hout 1 (zon) co 0 - 3
28 okt 2018 Braakhuizen 1 (zon) - Rood Wit V 1 (zon) co 0 - 0
21 okt 2018 Rood Wit V 1 (zon) - Beerse Boys 1 (zon) co 1 - 0

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
25 nov 2018 SV Someren 1 (zon) - FC Eindhoven AV 1 (zon) co 1 - 1