SV Someren 1 (zon) - RKVVO 1 (zon)

SV Someren 1 (zon) - RKVVO 1 (zon)

SV Someren wil opnieuw winnen van RKVVO

Afgelopen zondag reisde SV Someren tevergeefs af naar Geldrop. Op het sportpark van Braakhuizen werd de wedstrijd kort voor de aftrap afgeblazen vanwege de stormachtige wind. In de omgeving van het sportpark gingen meerdere bomen tegen de vlakte en voor de scheidsrechter was het na overleg met beide teams klip en klaar: ‘Veiligheid boven alles, goede reis naar huis en fijne zondag verder!”

Enkele kilometers verder ging de wedstrijd van RKVVO wel door. Onder moeilijke omstandigheden wonnen de geelblauwen met 1-0 van Wilhelmina’08. Komende zondag is de ploeg uit Oers te gast op sportpark ‘De Potacker’. In Oerle werd het 1-3 voor Someren, maar RKVVO verkeert momenteel in blakende vorm. De laatste drie wedstrijden werden gewonnen en het team van trainer Martijn Hoogduijn is opgeklommen naar de derde plaats op de ranglijst. Bovendien gaat RKVVO aan de leiding in de tweede periode met één punt voorsprong op SV Someren.

Beide teams moeten nog een wedstrijd spelen in die tweede periode, maar helaas is dat niet het duel van aanstaande zondag. Someren heeft het winnen van de tweede periode niet meer in eigen hand en moet het dus maar laten zien in de laatste periode. De ploeg van coach Dominique Vergoossen is sterk in eigen huis en bezet de tweede plaats op de ranglijst. Het 75ste jubileumjaar van SV Someren zal een extra impuls krijgen als het vaandelteam de competitie met goed resultaat weet af te sluiten. Koploper FC Eindhoven verspeelde na de winterstop al de nodige punten, dus wie weet wat er nog allemaal mogelijk is.

Zondag kunnen de blauwwitten een goede start maken in de derde periode door drie punten te pakken tegen RKVVO. Het Somerense publiek  zal weer zorgen voor een extra steuntje in de rug. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Van Dongen en begint om 14.30 uur.

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
07 mrt 2019 SV Someren 1 (zon) - ELI 1 (zon) vr -
24 feb 2019 EFC 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 3 - 0
17 feb 2019 SV Someren 1 (zon) - Gestel 1 (zon) co 1 - 0
12 feb 2019 SV Deurne 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) vr -
10 feb 2019 Marvilde 1 (zon) - SV Someren 1 (zon) co 1 - 2

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
10 mrt 2019 RKVVO 1 (zon) - Wilhelmina'08 1 (zon) co 1 - 0