Someren – RKVVO 1-2

RKVVO 1 (zon)

2e klasse F

17 maart 2019 14:30

De nummers  2 en 3 van de standenlijst troffen elkaar op sportpark de Potacker. Na een ruststand van 1-1 ging RKVVO met de winst richting Veldhoven. En er kan alleen maar gezegd worden dat dit ook de ploeg was die hier het meeste aanspraak op mocht maken.

Onder leiding van de goed fluitende scheidsrechter Van Dongen begon Someren nog aardig aan de wedstrijd. Toen lag het initiatief bij de thuisploeg, maar na een kwartier voetbal nam RKVVO het initiatief over. Vanuit een gesloten verdediging probeerden ze met snelle uitvallen gevaar te stichten voor het doel van Someren.  In de 12e minuut was Sam Heinemans dicht bij de openingstreffer, maar gelukkig voor Someren ging de bal naast . Door slecht uitverdedigen van Someren werd Thijs Offermeijer in stelling gebracht. Gelukkig deed Maarten Werts datgene waar hij goed in is: hij stopte de inzet. In de 28ste minuut was Mike Verdonschot dicht bij de openingstreffer voor Someren. Alleen voor doelman Van den Oever schoot hij in het zijnet. RKVVO liet bij de daarop volgende aanval zien hoe het moest. De lopende spits Sam Heinemans werd in stelling gebracht en nu kon Maarten niet meer redden, 0-1.  Kort voor rust trok Someren de stand gelijk. Een voorzet van Mike Kusters werd goed gecontroleerd door Luc Bouwmans en vervolgens doeltreffend afgerond, 1-1

In de tweede helft werd er niet veel beter gevoetbald dan in de eerste helft. Opvallend was de strijdlust die RKVVO liet zien, iets wat bij Someren ontbrak. Door de inzet van RKVVO bleven zij ook de bovenliggende ploeg. De thuisclub probeerde het nog wel via acties van Koen de Louw en een kopbal van Niels Schweren, maar dit alles bleef zonder resultaat. In de 63e minuut wist RKVVO via een snelle uitval Thijs Offermeijer vrij te spelen in de zestien. Hij wist wel raad met deze kans en schoot de 1-2 binnen.

Someren wisselde nog driemaal en Oelse Venhuizen werd nog naar het front gestuurd, maar dit alles haalde weinig meer uit. RKVVO was met uitvallen dichter bij de 1-3 dan Someren bij de 2-2. Een wedstrijd om snel te vergeten.

Verslag: Fons Hasselman
Foto’s: Jan v.d. Broek